*panik* .. val av hoj!!

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
Jag ändrar mig varje dag... Eller rättare sagt varje timme :fatta! :3freak

...ena timmen v-twin, en mille eller så funderade jag ett tag på sv1000s, med andra pipor å powercommander etc.. ja ni vet.

Men jag är ju besatt av fin prestanda rakt fram också, kunna köra en å annan "power-wheelie" å brassa i helvet, som brassarn skulle sagt.

Har kommit fram till att välja mellan två hojjar, eller egentligen 4....

Mille 02.. Ngt billigre än en ny. Ogillar de första årens värdeminskningar, sen är jag bekant med modellen sen tidigare. Den är "king of the hill" of epoken 99-03, när det gäller twin. Den är rå, går hyffsat, låter fint. Köra en sån trafikförsäkrat.. som mer slit å släng allround hoj. Eller gå bet på en mer oekonomisk lösning, aprilia rsv 1000 r factory 06, den med svarta med guldram och guldfärgade fälgar :kär - men lida pin i ekonomin, torskar mkt i värde första 2-3 åren etc... Sen e frågan om millen 02 ändå inte är lika rå ?

Yamaha R1 00/01 är fint.. Hyffsad prestanda, ser fin ut. Var ju drömmen när man såg första bilderna 1997, alltid velat ha en. Mer "gatbushoj", slanga å ha sig, sånt som jag gillar. Men ack så vanlig... Det känns verkligen tråkigt i jämförelse, på millen känner man sig speciell. Och såfort jag åker radfyra så saknar jag millens dova muller ..åker jag mille, sknar jag det hysteriska maskineriet! Eller samma sak som stycket ovan, satsa på en 04 el nyare....

:3freak

Vadfan...

Kan inte välja. Förra året var jag tvungen att splitta säsongen i 2, ena delen twin, andra hälften radfyra..

Har inte plats för två hojjar samtidigt, inte ekonomi till dubbla försäkringar heller, det vore ren idioti.

Ska man singla slant?

Eller finns det fler fördelar/nackdelar som kan få mig att bli övertygad??

*pLeaSe HelP, KjaMizAr*

:3freak

Måste ha hoj senast om 2 veckor.. jag pallar inte mer utan hoj :huvet

Trepip ???

955i.jpg

Vafan :pannkyss :argpådato :huvet

..vill varken ha tre-pip eller bmw, ska man ha bmw så ska man ha bilen bmw, inte hojjen

:rofl

IronMike skrev:
2096110 Vafan :pannkyss :argpådato :huvet

..vill varken ha tre-pip eller bmw, ska man ha bmw så ska man ha bilen bmw, inte hojjen

:rofl
Försök inte... du är redan avslöjad, din snutwannabedörrvakt. :ajjabajja

Du vill visst ha en blå/vit BMW.

Lovar Dig-- R1 Är Bäst Till Allt.

Allt är billigare om nåt händer med hojen till R1

IronMike skrev:
2096156 Du kan inte motorbromsa upp en R1a på ställ som med en twin :pannkyss
Vill du motorbromsa till ställ kan du lika gärna ha en motard/offroad. :tummenupp

IronMike skrev:
2096172 Men det e ballare med mille ..å slänga upp den på sniskan :tungan

Vanlig eller ej... Det blir inte bättre än så här i dagsläget: R1 2004-2006!!!!

Visst kan en twin låta skönt, men det slår ALDRIG en R1a i ljud upplevelse, med valfritt slip-on(har själv sebring titan) vid 13800rpm!!!

Vad gäller sladd(ställ), köp en SP eller eftermontera slirkoppling på övriga.

IronMike skrev:
hur känns en att köra..åkt mille tidigare ?

Japp...hade en standard mille-00.
Denna e mycket mer snabbstyrd å rappare på gasen. Känns också stadigare i svängarna. Bromsarna e flera klasser bättre.
Hojen e lite mindre, men fotfarande bra hög.
Sen kan jag säga att kvaliten på lacken imponerar mig inte, mattas å repas lätt. Ser nästan ut som dom har sparat på klarlacken å det ser jag redan efter 4 körningar :tummenner

dr2fast4u skrev:
2096191Visst kan en twin låta skönt, men det slår ALLTID en R1a i ljud upplevelse, med valfritt slip-on(har själv sebring titan) vid 13800rpm!!!

Du måste ha skrivit fel, jag rättade åt dig... :tungan

Som det stod så fint ovan: "KLART GRABBEN SKA HA EN MILLE!"

dr2fast4u skrev:
2096191 Vanlig eller ej... Det blir inte bättre än så här i dagsläget: R1 2004-2006!!!!

Visst kan en twin låta skönt, men det slår ALDRIG en R1a i ljud upplevelse, med valfritt slip-on(har själv sebring titan) vid 13800rpm!!!

Vad gäller sladd(ställ), köp en SP eller eftermontera slirkoppling på övriga.
Snackade lite buller idag med en kollega, just mille vs R1, två helt olika hojjar. Vi kom överens om att "R1an låter som en hoj liksom, vass, men inte inget coeciellt ljud",,"som en hoj helt enkelt"

Millen med annat avgas får en att resa ragg, den låter överjävligt rå.. Det känns i ryggmärgen, något som jag kännt av på deltidsjobbet i dörren på ett hak på sveavägen bl a...

Säger inte att R1an inte låter ballt.. Men den utmärker sig inte på samma sätt, rsv'n får en att häpna ..man känner på långa vägar att ett dovt rått muller är påväg.

Jobbar man en onsdagkväll, så hör man "symaskinerna" runt donken.. En mille med andra burkar hör man när den kommer upp ur klara tunneln typ 1 km bort..

:näsblod

abbanovitch skrev:
2096193 Japp...hade en standard mille-00.
Denna e mycket mer snabbstyrd å rappare på gasen. Känns också stadigare i svängarna. Bromsarna e flera klasser bättre.
Hojen e lite mindre, men fotfarande bra hög.
Sen kan jag säga att kvaliten på lacken imponerar mig inte, mattas å repas lätt. Ser nästan ut som dom har sparat på klarlacken å det ser jag redan efter 4 körningar :tummenner
Hehe sm det brukar vara då :) nejmen cykeln e kalasfin, och jag kan tänka mig att den är bättre på allt, det känner man redan när man klämmer/känner samt provsitter, gjorde det på ava idag för 5e gången..

Att den är hög, Ja! Min kompis som är lite kort i rocken fick sina drömmer raserade idag, han kom knappt upp :4skrika

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT