Dark_Messenger
Guest
Hej!
Jag klotade min blade rätt duktigt under lelleveckan och nu måste jag börja tänka på vad som ska bli av resterna. Vilka alternativ jag har så att säga.
Hojen i fråga är en mycket fin CBR1000RR -06:a som gått ca 1000 mil. Halvförsäkrad givetvis..
Jag är öppen för alla idéer, både att lappa ihop resterna till något åkbart för mig själv eller att sälja bort som ett renoveringsobjekt, alternativt i delar. Hur gör jag mest pengar på det som finns kvar av hojen? Ge mig alla förslag och idéer ni kan komma på!
Och skicket på hojen??
*Kåporna = skrot överlag. Vissa smågrejor klarade sig.
*Motor/låda är troligtvis helt ok.
*Ram/chassie är troligtvis helt ok.
*Svingen är jag osäker på. Repad som fan..
*Gaffelben är förmodligen ok.
*Framfälg = skrot. Bak förmodligen ok.
*Kylarpaketet intakt. Något fäste har rykt men inga läckage.
*Avgassystem intakt. Ser helt oskadat ut och sitter fast ordentligt.
*Slipon helt intakt.
*Detaljer som reglage, handtag, fotpinnar, blinkers osv har i princip gått åt helvete hela rubbet..
Min största fundering nu är hur jag ska börja kolla upp skicket. Har plockat bort allt trasigt och löst så jag har cykeln "naken". Hur kollar jag upp att ramen och motorn är ok? Bör jag ta hem en proffsmek som får titta eller måste jag plocka ner ALLT och lämna iväg? Går det ens att se på ramen om den är ok eller måste den upp i nån slags riktbänk? Motorn? Svingen?
Finns det toleranser på en modern supersporthoj? Eller innebär minsta repa på exempelvis ramen att det bara är att skrota hojen?
Finns det någon kunnig person i Nyköpingstrakten får du jättegärna komma bort och titta lite. Kaffe och bulle utlovas!
Just det. Allt är bra med mig.
Jag klotade min blade rätt duktigt under lelleveckan och nu måste jag börja tänka på vad som ska bli av resterna. Vilka alternativ jag har så att säga.
Hojen i fråga är en mycket fin CBR1000RR -06:a som gått ca 1000 mil. Halvförsäkrad givetvis..

Jag är öppen för alla idéer, både att lappa ihop resterna till något åkbart för mig själv eller att sälja bort som ett renoveringsobjekt, alternativt i delar. Hur gör jag mest pengar på det som finns kvar av hojen? Ge mig alla förslag och idéer ni kan komma på!
Och skicket på hojen??
*Kåporna = skrot överlag. Vissa smågrejor klarade sig.
*Motor/låda är troligtvis helt ok.
*Ram/chassie är troligtvis helt ok.
*Svingen är jag osäker på. Repad som fan..
*Gaffelben är förmodligen ok.
*Framfälg = skrot. Bak förmodligen ok.
*Kylarpaketet intakt. Något fäste har rykt men inga läckage.
*Avgassystem intakt. Ser helt oskadat ut och sitter fast ordentligt.
*Slipon helt intakt.
*Detaljer som reglage, handtag, fotpinnar, blinkers osv har i princip gått åt helvete hela rubbet..
Min största fundering nu är hur jag ska börja kolla upp skicket. Har plockat bort allt trasigt och löst så jag har cykeln "naken". Hur kollar jag upp att ramen och motorn är ok? Bör jag ta hem en proffsmek som får titta eller måste jag plocka ner ALLT och lämna iväg? Går det ens att se på ramen om den är ok eller måste den upp i nån slags riktbänk? Motorn? Svingen?
Finns det toleranser på en modern supersporthoj? Eller innebär minsta repa på exempelvis ramen att det bara är att skrota hojen?
Finns det någon kunnig person i Nyköpingstrakten får du jättegärna komma bort och titta lite. Kaffe och bulle utlovas!

Just det. Allt är bra med mig.
