Panasonic NV-GS22 DV som hackar i bild/ljud vid hojfilmning!!

YZF-1000-R1

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös numera.....
Panasonic NV-GS22 DV som hackar i bild/ljud vid hojfilmning!! :huvet

Någon som vet varför inte min DV kamer hänger med vid filmning,vanlig körning runt 150-200km/h funkar rätt ok.När varvräknaren når rödmarkeringen hackar bilden som fn vid hastigeter från 160>.....ingen som råkat ut för detta?
kanske för dålig kamera å filma snabba saker...vanlig filmning funkar kanon

http://www.cyberphoto.se/

Panasonic NV-GS22 under utgångna kameror!!

YZF-1000-R1 skrev:

Någon som vet varför inte min DV kamer hänger med vid filmning,vanlig körning runt 150-200km/h funkar rätt ok.När varvräknaren når rödmarkeringen hackar bilden som fn vid hastigeter från 160>.....ingen som råkat ut för detta?

För mycket vibrationer från motorn, dämpa dom med nått så ska du se att det blir bra..

Ja men den sitter med ett alu fäste skruvat i tanklocket samt ett stöd i framkanten.
Kameran är skruvad i detta fäste så den sitter bergstadigt!!!

Kan likna hackandet med en slö dator som inte hänger med,ljud å bild stannar upp å hackar.
Detta händer tydligen vid fullgas då det går undan som om kameran inte hängde med....

Inte för att jag kan nåt om kameror men på min kan man ändra slutartid tror jag, beroende på vad man filmar. Panasonic NV-GS11

Standard inst, är 1/50s, men kan ställas upp till 1/8000s. Jag har aldrig provat själv att ändra vet bara att det går.

Såg nu att även ljudet hackade, då har slutartiden troligtvis inget med saken att göra. Det kan inte vara störningar ifrån motorn? Gamla moppar och sånt brukar ju ge störningar på tv bild t.ex.

Last edited:
YZF-1000-R1 skrev:

om de har kommit vibrationer till kameran kan de hända att den gått sönder :död eller så va den så redan från början så som du beskriver de ska de inte vara

Om du har monterat kameran och den sitter bergstadigt så är det antagligen vibrationerna från motorn som spökar.

En annan typ av kamerafastsättning skall till.
Det finns inga genvägar - bara senvägar.
Gör om - gör rätt.

Last edited:
YZF-1000-R1 skrev:
Har provat men det funkar inte när man ger fullt! så nu skiter jag i kameran :mad:
Det kommer att funka bättre om du har någon typ av gummi mellan tex. tank och kameran. Sitter den för tight så kommer vibrationerna upp i kameran direkt. Men med gummi mellan så absorberar det bort 80-90% av alla vibrationer. Prova på bara.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti