Pakvæskor på Z100 -10 Urban

enter308

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2011
Hoj
Z1000 -10 såld husa 570 -09 såld ktm 690 smc -12 KTM SD 1290 -14 såld
Hejsan

Som rubriken lyder går det att montera pakvæskor på en z1000 -10 urabnsport som det gør på tex z1000 SX ?

Tænkte åka på lång semester till sommaren

MVH linus.p

Tack før svaret !

Fæster man en mjuk væska på en pakethållare eller kan man fæsta 2 mjuka væskor på något annat vis ?

Utan att veta helt säkert tror jag inte det finns orginal iaf. Tittar man på Kawas hemsida så verkar jag bli ännu säkrare.
Det är väl olika bakdelar på Z1000 och Z1000SX? Så tror inte tillbehören passar mellan modellerna.

Annars finns ju alltid mjuka väskor som föregåeende talare sa. Eller så byter du till en SX. :) Läckraste Kawan som finns om man frågar mig.

Ja den ær också fin men tycker tyvær om min z1000 allt før mkt :)

Någon som kan hjælpa mig med att førklara hur man monterar mjuka væskor?

Går det att ha 2 st eller kan man bara ha en på pakethållaren!

Utan att veta helt säkert tror jag inte det finns orginal iaf. Tittar man på Kawas hemsida så verkar jag bli ännu säkrare.
Det är väl olika bakdelar på Z1000 och Z1000SX? Så tror inte tillbehören passar mellan modellerna.

Annars finns ju alltid mjuka väskor som föregåeende talare sa. Eller så byter du till en SX. :) Läckraste Kawan som finns om man frågar mig.

Hojar med smala, anorektiska bakdelar kan behöva ha metallbyglar som man skruvar på så väskorna hänger still och inte far in i bakhjulet. Det hjälper säkert din handlare dig med något som funkar, men visst kan du ha 2 väskor, en på varje sida.
Sen köper du en vattentät packrulle och surrar fast på passagerarplatsen. Komplettera med en tankväska så kan du packa för jordenruntresa... :)

ALLTID när man använder mjuka väskor så se till att surra fast, spänna fast och trippelkolla ORDENTLIGT! Väskorna ska sitta fast, riktigt fast och alla tampar ska bort och inte hänga och slänga. Väska i bakhjulet är inget man ska ha, någon gång.

Sen finns det ju också "1-delslösningar" typ som den här:
http://www.jofama.com/motorcycle_wear/product_details.php?id=130&cid=18

Som du ser i Givi-länken finns det band mellan väskorna,
man bara hänger dom på varsin sida om bakdelen, mycket enkelt! Det finns remmar att fästa runt en ramdel, skjutspinne, eller nåt så att väskorna inte "lyfter" när det går undan.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT