Paj Hårddisk HJÄLP

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Jag köpte mig en Dynojet bänk från mitt/början 90.
Till denna följde det med en dator så klart.
Jag var överseriös och inhandlade en extern hårddisk och överlämnade datorn och den nya externa hårddisken till en datorkunnig herre för tankning i übersäkerhet...

För jag visste att om jag ens startade datorn så skulle allt balla ur...

Nu så ringer han och meddelar att hårddisken har pajat när han skulle starta eländet.
Så det går inte att tanka ur all info ur datorhelvetet... :mad:
Han meddelar att hårddisken är fysiskt trasig och han får den inte att läsa ens med en kabel direkt in i hårddisken för att tanka ur den.

Vad göra?
Någon som kan får ur infon ur en sådan?
Det ligger massor av kundinfo och annat viktigt på den och programmet till bänken som jag vill ha ur (läs måste)

Hjälp....

http://ibas.se/

hjälper dig, kostar en bra slant, finns fler företag så kanske kolla runt lite

Gratis konsultation 24/7/365. Ring 018-10 44 40 eller skicka ett e-mail om du behöver expertråd.

Deeeeeet finns en kille i Stockholm som håller på med rädda HD. Han hjälpte en arbetskollega, jag tror det gick lös på några tusen. Jag kan kolla upp det i morgon.

man ska nog ha tillgång till labb/renrum

"Den totala kostnaden för en dataräddning blir i normalfallet 5 000 - 9 000 kronor. Undersökningskostnaden ingår alltså i detta. Det finns dock extremfall där det kan bli dyrare. Läs mer om Dataräddning i labb/renrum nedan. Privatpersoner med data av enbart privat karäktär på hårddisken kan få en viss rabatt. Priserna finns i serviceformulären som du hittar i vänsterspalten."

man ska nog ha tillgång till labb/renrum

"Den totala kostnaden för en dataräddning blir i normalfallet 5 000 - 9 000 kronor. Undersökningskostnaden ingår alltså i detta. Det finns dock extremfall där det kan bli dyrare. Läs mer om Dataräddning i labb/renrum nedan. Privatpersoner med data av enbart privat karäktär på hårddisken kan få en viss rabatt. Priserna finns i serviceformulären som du hittar i vänsterspalten."

Jag har sett det nu..
Tackar...
Jag har börjat andas normalt nu igen! :rolleyes:

Ringde denna firman och fick förklarat att det kunde gå lös på mellan 2-4 tusen eller mer om det var illa...
http://www.soondata.se/
Ska ev åka dit med grejjorna i morgon och min externa hårddisk och få allt installerat där.

Fan vilken pärs!!!

Tack för ser stöd....

Ringde denna firman och fick förklarat att det kunde gå lös på mellan 2-4 tusen eller mer om det var illa...
http://www.soondata.se/
Ska ev åka dit med grejjorna i morgon och min externa hårddisk och få allt installerat där.

Fan vilken pärs!!!

Tack för ser stöd....

Om man inte vet om den är fysiskt trasig kan man ju alltid pröva med "HDD Regenerator" har lyckats några gånger med detta program.

Om man vet att den är fysiskt trasig behöver man ju inte koppla in den internt i datorn för vet man det så hör man det på Hårddisken eller att den inte går igång.

Mvh Pho

Om man inte vet om den är fysiskt trasig kan man ju alltid pröva med "HDD Regenerator" har lyckats några gånger med detta program.

Om man vet att den är fysiskt trasig behöver man ju inte koppla in den internt i datorn för vet man det så hör man det på Hårddisken eller att den inte går igång.

Mvh Pho

Den ska vara fysiskt paj och låter illa.
Allt enl datakamraten.

Har fått klart att programmet finns hos den tidigare ägaren av bänken.
Men det finns andra program i datorn som är värda att rädda samt historiken på de hojar som är körda där tidigare.

Vilken hårddisk gick sönder? Om det var den externa, vilket märke såfall?

Jag sköt en IBM Deskstar-disk för nått år sen, den rasslade å lät som en blandning av skuren vinkelslip och marackas, men det gick att få ut allt med FileScavenger :tummenupp Hittade tom filer som jag hade tagit bort för länge sen :Bugar Men svarar inte disken alls så är det ju ganska meningslöst med ett sånt program :(

Den ska vara fysiskt paj och låter illa.
Allt enl datakamraten.

Har fått klart att programmet finns hos den tidigare ägaren av bänken.
Men det finns andra program i datorn som är värda att rädda samt historiken på de hojar som är körda där tidigare.

Aj Då låter illa inte bra.

Det låter som inlämning hos IBAS att man måste plocka ur skivorna för att elektroniken är paj.

Mvh Pho

GetDataBackFAT eller GetDataBackNTFS om du gör det själv.

Inget jag pillar med själv...
Lämnar in det!
Ska se om jag hinner iväg idag med det.

Vilken hårddisk gick sönder? Om det var den externa, vilket märke såfall?

Den interna..
Jag köpte en extern för att spara allt INNAN det pajade vilket det gjorde innan jag hann börja! :gnissla

Jag sköt en IBM Deskstar-disk för nått år sen, den rasslade å lät som en blandning av skuren vinkelslip och marackas, men det gick att få ut allt med FileScavenger :tummenupp Hittade tom filer som jag hade tagit bort för länge sen :Bugar Men svarar inte disken alls så är det ju ganska meningslöst med ett sånt program :(

Ja...
Håller tummarna att det går att rädda...

Aj Då låter illa inte bra.

Det låter som inlämning hos IBAS att man måste plocka ur skivorna för att elektroniken är paj.

Mvh Pho

Är det dem som är bäst på detta?

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...