Packning som bränt fast.

Micke

`-_-´
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 *Såld* Gixxer 1000 *Såld* XJ6n -10 *Såld*
Tjena!

Hur får man lättast bort en packning som bränt fast. Den lossnar i små små bitar nu, kan man mjuka upp den på något sätt så att den lossnar bättre?

Jag brukar skrapa bort så mycket som möjligt, sedan använder jag nåt som jag har glömt vad det heter. Det heter nåt med cellulosa. Antingen cellulosa-thinner eller cellulosa-lacknafta eller cellulosa-rengöring eller nåt sånt. Det köper man på vilken färghandel som helst. Går du in o yrar nåt om cellulosa och säger vad du ska ha det till så vet de vad du menar.

Har prövat med Alifatnafta men det fungerar icke, ska pröva med Thinner om det fungerar bättre...

Provat med mekanisk borttagning?
Vasslipad Morakniv kan vara rätt i många sammanhang!

Mattkniv brukar jag anväönda, funkar suverränt

Jag använder åxå mattkniv eller rakbladskniv men det jag inte får bort tar jag med thinner (eller vad det nu är jag använder).

Gasket remover är bra, men dyrt... typ 100,- för en sprayflaska, men har du det bara till packningar, och inte till att ta bort färg på en hel motor :crash så räcker det hur länge som helst

Alla dom stora har väl en variant av den där geggan, finns på mekonomen och vart som helst.

/XJR

knacka på den fastbrännda packningen med en hammare så ska du på se. Slå inte hårt eller nåt sånt, knacka bara runt där resterna sitter så brukar det mesta lossna sen är det baratat skrapa resten.

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan