Packboxar på zxr 400

tate

Hybris
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
R6
Tjena alla....Har fått problem med en läckande packbox i framgaffeln. Vågar man på sig att byta själv ?? Någon som har bytt på en kawa ? Vart får ja tag på delar vad för olja skall jag andvända ? Och vilka verktyg behöver jag ?

För att ro detta i land så skulle jag behöva en bra beskrivning, om det är någon vänlig själ som orkar med att skriva eller länka till en ?!

så många frågor = lämna in skiten. Mer värt det än o göra det själv. Kommer kosta dig 500kr kanske. Jag hade på min ZXR400a oxå problem med läckade packboxar. Jag bytte själv, men ... jag ville lära mig så jag sket i hur det gick oxå. :D

Iaf, det är rätt lätt egentligen. Det är typ som lego. Plocka isär, bit för bit. Enda krångliga kan vara att få in rätt mängd olja, då lite olja kan stanna kvar i luftfickor och även fast du har mätt upp rätt mängd olja i en bunke, bli fel när du väl häller i.

Ok det är ingen som vet vart man kan få tag på packboxar till just denna modell ? Och hur mycket olja det skall vara i framgafeln ??

tate skrev:
Ok det är ingen som vet vart man kan få tag på packboxar till just denna modell ? Och hur mycket olja det skall vara i framgafeln ??

150 mm luftkammare SAE 7,5 olja.

Nyheter

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024