PackardBell LapTop fortsättning..

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Hämtade den från "reparation" igår efter att ha varit utan den i fem jävla veckor!

Nu till mitt problem: Varför kan jag INTE installera Windows live messenger/uppdatera via windows live update och köra windows defender?

Har provat med att stänga windows brandvägg (har inget virusprogram installerat) med samma nedslående resultat.

Om du kör uppdateringen via Internet Explorer helt manuellt och väljer "anpassad " istället för Express, vad får du då för felmeddelanden?

Om du kör uppdateringen via Internet Explorer helt manuellt och väljer "anpassad " istället för Express, vad får du då för felmeddelanden?

Får följande info:Det går inte att söka efter uppdaterade definitioner.
Fel hittades: kod 0x80072f8f

Kan inte välja anpassad alt express..Vista shit u know..

Problemet "löst"..datorn kraschade för en stund sedan..åker tillbaka med den till verkstaden imorgon! hann använda den i knappt 5 timmar..rekord?

Nej, min Dell jobb-laptop kraschade då vi installerade Windows .... för allra första gången, ca 15 minuter in i installeringen.

Dell kvalitet :tummenupp

Nu blev jag imponerad..

Får dra till med längsta tiden med att få tillbaka datorn efter reparation..Apple.."bara" lite drygt tre månader efter inlämning..skall visst vara det sämsta märket att lämna in för reparation enl ELGIGANTEN.

Får dra till med längsta tiden med att få tillbaka datorn efter reparation..Apple.."bara" lite drygt tre månader efter inlämning..skall visst vara det sämsta märket att lämna in för reparation enl ELGIGANTEN.

Annars är Apple kända för utmärkt service, kanske är sämre i Sverige och sämst via Elgiganten, vem vet? Här kommer de in på plats 18 totalt som enda datortillverkare på topp-25:

http://bwnt.businessweek.com/interactive_reports/customer_satisfaction/index.asp

Kanske något trovärdigare än ett löst underbyggt uttalande från en finnig 18-åring på Elgiganten... :D

Last edited:
Annars är Apple kända för utmärkt service, kanske är sämre i Sverige och sämst via Elgiganten, vem vet? Här kommer de in på plats 18 totalt som enda datortillverkare på topp-25:

http://bwnt.businessweek.com/interactive_reports/customer_satisfaction/index.asp

Kanske något trovärdigare än ett löst underbyggt uttalande från en finnig 18-åring på Elgiganten... :D

Den där undersäkninge gällde ju "bara" deras telefonsupport, hade ju inte ett smack att göra med hur snabbt man får tillbaka sin dator som är inskickad via Elgiganten i Sverige.

Å andra sidan är ju bra telefonsupport guld värd, men nu var det inte det vi diskuterade.

PackardHELL brukar dem väl kallas? Lycka till med datorn och köp ett annat märke nästa gång :tummenupp

PackardHELL brukar dem väl kallas? Lycka till med datorn och köp ett annat märke nästa gång :tummenupp

Har haft Hp tidigare som krånglade hela tiden...lät bygga en ny dator efter Hp:na..den funkar fortfarande efter 7 år..det är denna jag skriver detta på.

Köpte mig en stationär PackardBell som funkade utan problem i drygt två år..stals vid ett inbrott i huset för ca 7 månader sedan.

Det var därför som jag köpte en PB igen..för att jag var så nöjd med den stationära.

Innan den kraschade igen, var den seg som bara den. Eller vad sägs om att bara som att stänga Firefox tog lite drygt en minut...? sedan så "frös" den.

Gick inte att stänga av den heller, väntade i minst fem minuter, sedan kopplade jag bort strömmen. Och nu är den DÖD!

Tror jag ska ta och yrka på en ny dator. Har inte tid o vänta på reparation i fem veckor. Åker till Peru i slutet av denna månad, och blir borta i ca tre månader.

Back