P-Bot... vem äger marken?

MUFC

Jepp! Jag är fotbollsnörd oxå =)
Gick med
8 May 2003
Hoj
R6 -99 Blö
Någon som vet vart man vänder sig för att få reda på vem som äger marken precis utanför byggnaden (bostadsrätten)?

Här har nämligen varit en nitisk P-Lisa och TEJPAT fast en P-bot på kapellet på min hoj som står utanför. Snacka om att gå in för sitt jobb.

Gångbana - stoppförbud - 800:- böter. :huvet

Är det föreningen som äger marken så kan ju parkeringsbolaget kamma sig tänkte jag :arsele

MUFC skrev:
Någon som vet vart man vänder sig för att få reda på vem som äger marken precis utanför byggnaden (bostadsrätten)?

Här har nämligen varit en nitisk P-Lisa och TEJPAT fast en P-bot på kapellet på min hoj som står utanför. Snacka om att gå in för sitt jobb.

Gångbana - stoppförbud - 800:- böter. :huvet

Är det föreningen som äger marken så kan ju parkeringsbolaget kamma sig tänkte jag :arsele

Är det inom tätbebyggt område typ innnerstan i Malmö så går tomtgränsen oftast vid husväggen. Dock finns undantag från detta.

Kan vara fastighetsskötaren också.
Lapplisor brukar väl inte ha en tejprulle i fickan...

majtii skrev:
Kan vara fastighetsskötaren också.
Lapplisor brukar väl inte ha en tejprulle i fickan...

Hade användt sig av "trsig parkeringsautomat" lappar...

Det är i "innerstan" i Lund

Last edited:
MUFC skrev:
Hade användt sig av "trsig parkeringsautomat" lappar...

Det är i "innerstan" i Lund

Parkeringsböter går ofta att snacka sig ur.... ring dom och var artig och trevlig... käftar dom emot, så tar du upp trasigt kapell, lyft på kapellet för att se nummerskyllt, egenmäktigt förfarande, skadegörelse, feldaterad bot, rättigheten till marken som du själv sa... jiddrar du tillräkligt så kommer dom säga "ah, vi stryker den här". Av erfarenhet är dom inte alls så svåra som folk tror... särskillt om det är i ett tveksamt fall, om du är påläst, och du hotar med att dra det inför rätten... det kostar nämligen parkeringsbolaget mer pengar att ha en anställd närvarande i rätten än att bara stryka boten och sätta en ny på första bästa bil med utgången p-biljett. Värt ett försök i alla fall... kostar dig ett telefonsamtal! ;)

Ja man får väl smörja munlädret och lyfta på luren :) .
Problemet är bara att första instans att vända sig till är polisen i Lund, och pga tidigare outredda trafikincidenter så försöker jag hålla mig borta från dem :notme

Nu har jag iaf plockat bort reg.skylten så några fler böter den här veckan ska det inte bli... Är det förresten olagligt att stå utan reg.skylt :confused:

MUFC skrev:
Ja man får väl smörja munlädret och lyfta på luren :) .
Problemet är bara att första instans att vända sig till är polisen i Lund, och pga tidigare outredda trafikincidenter så försöker jag hålla mig borta från dem :notme

Nu har jag iaf plockat bort reg.skylten så några fler böter den här veckan ska det inte bli... Är det förresten olagligt att stå utan reg.skylt :confused:
Jasså vad har du nu hittat på din buse? :) Trodde du var en beskedlig snäll påg som körde i dom lagliga!?

Nu har jag iaf plockat bort reg.skylten så några fler böter den här veckan ska det inte bli... Är det förresten olagligt att stå utan reg.skylt :confused:[/QUOTE]

STOR risk för bortforsling..........

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...