Påverkar vinst på lägenhet CSN-stöd?

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda
Fråga: Påverkar vinst på lägenhet CSN-stöd?

Om man gör en reavinst på en lägenhetsaffär, räknas det då som förvärvsinkomst? Blir man utan lån och bidrag då från CSN?
Vet att aktier räknas iaf.

Isf blir man väl tvungen att göra som man gör med aktier. Att "ge bort" lägenheten till sambon som sedan får sälja den.

Last edited:
crashtestdummy skrev:
ring csn och fråga. säg att du funderar på att göra det, inte att du har gjort det. ;)

Det är just det. Varje gång man pratar med CSN så ska man ange sitt personnr. Och de antecknar garanterat detta om man frågar dom.

man ska inte fråga så mycket, det lär man sig genom livet. Någon kommer att tala om det för dig senare om du gjort fel... :tummenupp :D

Kolla med skattemyndigheten först, dom vet.

Gabor skrev:
man ska inte fråga så mycket, det lär man sig genom livet. Någon kommer att tala om det för dig senare om du gjort fel... :tummenupp :D

Kolla med skattemyndigheten först, dom vet.

Jo men man vill ju inte ha ett inbetalningskort om ett år på 40000 pistoler. Det skulle sitta som en pungspark.
CSN är fanimej en sekt.

goodfella skrev:
Jo men man vill ju inte ha ett inbetalningskort om ett år på 40000 pistoler. Det skulle sitta som en pungspark.
CSN är fanimej en sekt.
"låna" nån annans pers. nummer dåra..eller be nån annan ringa åt dig...

Vafan. Sälj lyan och betala av resten av studielånet med vinsten. Sen är det problemet ur världen. Så tänker iaf jag göra.

goodfella skrev:
Det är just det. Varje gång man pratar med CSN så ska man ange sitt personnr. Och de antecknar garanterat detta om man frågar dom.
Är inte CSN en myndighet?
Då har du rätt att få ut uppgifter utan att behöva uppge vem du är och varför du vill ha ut uppgifterna.

Detta gäller givetvis inte sekretessbelagda eller hemligstämplade uppgifter.

Starstriker skrev:
Vafan. Sälj lyan och betala av resten av studielånet med vinsten. Sen är det problemet ur världen. Så tänker iaf jag göra.

Japps.... så gjorde jag oxå. Sålde och degade av skiten.

goodfella. du tänker väl inte i guds namn skensälja!?!?!? :moralpanik

Jo det kanske kan vara skönt att slippa ta det där lånet men va fasen jag har nyss pyntat in ca 22000 till sekten(csn) pga för hög inkomst förra året. :4skrika

goodfella skrev:
men va fasen jag har nyss pyntat in ca 22000 till sekten(csn) pga för hög inkomst förra året. :4skrika

Gnäll inte, jag betalar konstant på mina lån. Bilen, bostaden mm. :mad:

Klaga inte på csn det är ju du som valt deras låneinstetut. :) Se det som en invetstering.

Ja jag är ganska så säker på att du kommer få slanta in. All beskattningsbar inkomst redovisas och det är enligt den du pyntar in.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back