påkörd cyklist...

corleone

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
zx9rrrrrrrrr
Hallå alla som gillar att snacka utan att veta....

Tänkte bara upplysa alla idioter som brusar upp och kastar skit på MC-föraren ifråga som enligt er är en dåre;

Han var INTE drogpåverkad (fel av VLT,Tv4 osv.) ....i själva verket var det den "stackars" 17-åriga flickan som var påverkad....

.....i tidningar o dyl står dessutom inte ett skit om att hon cyklade rätt ut i gatan utan att se sig för!!

visst är det tråkigt att olyckan är skedd men det blir knappast bättre av att folk snackar utan att veta!!!!

KNIP KÄFT!!!

Åhhh så trött jag blir...

Jag skiter i om han körde enligt hastighetsbegränsningarna eller inte. Mycket tråkig olycka men hela skulden ligger på den mc-åkare som körde utan körkort!

mibe04 skrev:
Åhhh så trött jag blir...

Jag skiter i om han körde enligt hastighetsbegränsningarna eller inte. Mycket tråkig olycka men hela skulden ligger på den mc-åkare som körde utan körkort!

Håller med fullständigt. Tycker att alla andra omständigheter försvinner då mcdåren körde utan körkort.

Nova skrev:
Håller med fullständigt. Tycker att alla andra omständigheter försvinner då mcdåren körde utan körkort.

E ni dumma i huvet eller är jag fel ute?

Han hade körkort och var EJ drogpåverkad.

Det med körkort står det inget om ser jag nu men jag förutsätter att han hade det då corleone startar denna tråd för att skydda sin polare(?)!

Om inte, jävla rövhål :tummenupp

750RR

två fel gör ju inte ett rätt...
inget kort, och för fort

finns en gammal tråd om detta, och killen hade blivit av med kortet. Visst, han kunde säkert köra mc jättebra. Men farbror blå ville inte att han skulle det, och här ser man ju hur rätt han hade.

Last edited:
Lion skrev:
Inget körkort på föraren av MC´n.

Sist jag kolla behövde man inte ha körkort för cykel :hej

Tänkte bara anmärka på din slogan. Den bästa golfaren är ju svart :p Tiger Woods

Är faktiskt beredd att hålla med Corleone, fast'n jag absolut inte vet vem som är mest skyldig i detta fallet.
Men se fanken till att inte lita blint på tidningsrubriker eller annat, visst, polisen kan _misstänka_, ja, det är fel att köra 70-80km/h på 50-väg, lika fel som det är att köra rätt ut i gatan som ungefär 5000 cyklister gör per dag i stockholm, mot alla trafikregler..
Det är också fel att köra utan körkort, men har killen fått det indraget, så innebär det inte att han är kass som förare, däremot är det ju dumt att köra med de risker det innebär att vara utan lapp.
Det är en jäkla otur att olyckor inträffar, och med den hets det ibland uppstår här där skyldiga till trafikolyckor ska stenas, dödstraffas och gud vet allt blir bara patetiskt. Särskilt eftersom någon av er som kastar sten, någon dag kör i 55km/h och kör på en tjej på cykel, ska vi andra stena er då?

Jag kan dra en sann histori om taxiföraren som misshandlades riktigt svårt av en idiotisk mobb vid katarinahissen för några år sedan, där en tjej tog livet av sig genom att hoppa från hissen, hon landade mitt framför taxibilen som kom körande, han tvärnitade och sprang ut för att kolla henne, medan folkmassan som snabbt dömde honom som skyldig gav sig på honom, så att ytterligare en människa blev allvarligt skadad i en väldig tragedi.

Som Silwer sa i den andra tråden, lustigt att både Corleone och Nieto som försvarar MC-föraren är reggade alldeles nyss...

Inte för att jag litar på tidningarnas uppgifter, men varför skulle man lita på en (nyreggad) forumbesökare???

Nova skrev:
Tänkte bara anmärka på din slogan. Den bästa golfaren är ju svart :p Tiger Woods

"Du vet att världen blivit galen när den bäste rapparen är vit, den bäste golfaren är svart, Schweiz tog Americas Cup, Frankrike anklagar USA för arrogans och tyskarna vägrar dra ut i krig."

Du får nog läsa igen :hej

corleone skrev:
Hallå alla som gillar att snacka utan att veta....

Tänkte bara upplysa alla idioter som brusar upp och kastar skit på MC-föraren ifråga som enligt er är en dåre;

Han var INTE drogpåverkad (fel av VLT,Tv4 osv.) ....i själva verket var det den "stackars" 17-åriga flickan som var påverkad....

.....i tidningar o dyl står dessutom inte ett skit om att hon cyklade rätt ut i gatan utan att se sig för!!

visst är det tråkigt att olyckan är skedd men det blir knappast bättre av att folk snackar utan att veta!!!!

KNIP KÄFT!!!

Jaha, det var ju kul att få höra din variant. (nog för att vi redan
hade gjort det en gång)

Men vad hände med killen som kände han i M3:an då?
Han hade ju inte samma version ang. hastighet och
rödljuset direkt..

Föraren kanske inte var en dåre ( :crash ), men han var djävligt klantig och orutinerad i alla fall :fakta

oFFkeFF skrev:
ja, det är fel att köra 70-80km/h på 50-väg, lika fel som det är att köra rätt ut i gatan som ungefär 5000 cyklister gör per dag i stockholm, mot alla trafikregler..

Man tycker att man borde ha lärt sig att hålla uppsikt den 4999:onde gången och köra så att man har chans att stanna om det dyker upp något. Det är ju inte så att en männsika på en cykel vid ett övergångsställe/rödljus borde vara helt osynlig om man har lite framförhållning..

oFFkeFF skrev:

Det är en jäkla otur att olyckor inträffar, och med den hets det ibland uppstår här där skyldiga till trafikolyckor ska stenas, dödstraffas och gud vet allt blir bara patetiskt. Särskilt eftersom någon av er som kastar sten, någon dag kör i 55km/h och kör på en tjej på cykel, ska vi andra stena er då?

Är man så klantig som han var så får man ta att folk klagar lite på en inne på ett forum. Det är ju inte så att vi håller på att mobilisera en mobb för att ha ihjäl karln..

Drifter skrev:
Man tycker att man borde ha lärt sig att hålla uppsikt den 4999:onde gången och köra så att man har chans att stanna om det dyker upp något. Det är ju inte så att en männsika på en cykel vid ett övergångsställe/rödljus borde vara helt osynlig om man har lite framförhållning..

Är man så klantig som han var så får man ta att folk klagar lite på en inne på ett forum. Det är ju inte så att vi håller på att mobilisera en mobb för att ha ihjäl karln..

Ok, Mr perfekt, även om du kör i 50km/h, så får du inte stopp på hojen på 3-4 meter när en cyklist hoppar ut från trottoaren döljd bakom en lastbil, eller ett gathörn. Dessutom har vi alla de cyklister som tror att de är gångare och har företräde på övergångställen, där de kommer cyklande i 30km/h utan att se sig för, det hinner man inte alltid uppmärksamma, en gångare går det enklare att se om han är på väg ut i gatan eller inte, ännu "trevligare" är de cyklister som cyklar runt med walkman på sig, så de är totalt döva för omvärlden..
Vad gäller "mobben", nej, jag tror inte att folk här samlas för att misshandla föraren, men nu är det min tur att morala, Ge fan i att döma personer/händelser där ni inte vet säkra fakta. Jag vet inte fakta i västerås, därför skyller jag varken på cyklisten eller mc-föraren, bara att beklaga att en olycka hänt.
Eller är det är killen skyldig för att det var en tjej han körde på?

En del har konstiga värderingar, börjar bråka med folk på forumet över nåt han själv påstår han inte känner till nåt om.
Tar man den info som finns officiellt (troligen har tidningen fått sin info från polisen) och andra inlägg så har killen gjort fel som kört hojen utan körkort, sen är det ju skillda åsikter om det var mot rött under race eller inte.
Personligen tror jag de nyfödda som dök upp och sa exakt samma sak är samme person som försöker rättfärdiga beteendet.
Ingen vet att nån hoppade ut mitt i vägen eller liknade det är bara hörsägen från extremt opålitlig källa.

Tidningar kan man lite på någorlunda när domen fallit, fram till dess är det ofta spekulationer, med lite info från polis.
Fakta enligt aftonbladet. Polisen misstänker att mc-föraren var drogpåverkad, vad säger det? Ingenting förrän provsvaren kommit. Ännu roligare blir det när man jämför med en händelse i linköping där polisen misstänkte 25 pers för drogpåverkan och narkotikabrott, där 2 personer var skyldiga och resten oskyldiga.
Föraren körkortslös, vad säger det? Ja först och främst inget om vållandet till olyckan, men det säger ju en del annat om föraren, att han var en person som tog risken att köra utan körkort, vilket inte är bra.

oFFkeFF skrev:
Ok, Mr perfekt, även om du kör i 50km/h, så får du inte stopp på hojen på 3-4 meter när en cyklist hoppar ut från trottoaren döljd bakom en lastbil, eller ett gathörn. Dessutom har vi alla de cyklister som tror att de är gångare och har företräde på övergångställen, där de kommer cyklande i 30km/h utan att se sig för, det hinner man inte alltid uppmärksamma, en gångare går det enklare att se om han är på väg ut i gatan eller inte, ännu "trevligare" är de cyklister som cyklar runt med walkman på sig, så de är totalt döva för omvärlden..

Du kanske skulle ta och prova att sakta ned lite nästa gång du kommer fram mot en övergångställe med lastbilar och annat som skymmer sikten :tummenupp

Men visst, jag har också stött på de galna cyklisterna inne i stan och vissa har ingen koll och drar fullt ut i korsningar och över övergångsställen.

Men jag hävdar fortfarande att man kan anpassa farten efter förhållandena och vara på sin vakt så att man slipper köra över någon. I det här fallet så var det ju han som rammade henne och inte tvärt om.

Då är det värre med galna bilister som sliter i ratten utan blinkers när de ska byta fil eller svänga. Det kan bli riktigt farligt.

oFFkeFF skrev:

Vad gäller "mobben", nej, jag tror inte att folk här samlas för att misshandla föraren, men nu är det min tur att morala, Ge fan i att döma personer/händelser där ni inte vet säkra fakta. Jag vet inte fakta i västerås, därför skyller jag varken på cyklisten eller mc-föraren, bara att beklaga att en olycka hänt.
Eller är det är killen skyldig för att det var en tjej han körde på?

Jag anser förvisso att vi har fått tillräckligt med info, dels från tidningar och dels från en som kände en som var vittne till olyckan och verkar bra mycket mer trovärdig än de nyreggade tomtarna som hävdar att det gick i 50-60 och var grönt..

Det är ju inte så att vi skall döma ut något straff utan bara disskutera saken, för det är väl det ett forum är till för..?

Visst kan man disktuera det, och visst ska man köra med uppsikt. Ja, bilisterna är värre för oss motorcyklister, därför måste vi ha deras vansinne i åtanke när vi kör, på samma sätt måste egentligen alla trafikanter tänka, även cyklister.
Eftersom jag mcbudat en del i stan har jag rätt bra koll på var saker händer och var en del oförutsedda saker inträffar, men likväl, jag vet om riskerna, och jag vet också att ibland går det inte att undvika en olycka. Exempelvis som när mcbudet körde på en gubbe som sprang mot rött rakt framför honom.

Sen, om man ska kalla saker för en diskussion, så anser jag inte dödstraff, rejält kok stryk och gud vet allt är lämpliga straff för någon som krockar, eller hör hemma i en "diskussion".

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra