Påkörd bakifrån (med bil)

daneel

Rostig...
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
Benelli 1130 TNT
Blev påkörd bakifån vid ett rödljus vid Ullevimotet göteborg idag.. En JEEP kom körandes "lite" förfort och mosade baken på min 9-5a.. Det gick bra med mig o grabben men 30 minuter senare när alla papper va skrivna och försäkrings bolag var kontaktade slog det mig... Vilken jävla tur att jag inte satt på hojen :gnissla ! Just att bli påkörd bakifrån vid ett rödljus finns ju ingen undanmanöver i världen att ta till.. tom Rossi hade fått en Jeep med viltgaller uppkört i :arsele

Ja fy fan... som det känns nu så låter jag nog hojen så en stund till jag har bestämt mig om jag skall fortsätta ta risker med att åka hoj. Kommer till 99% säkerhet fortsätta, men det är läskigt hur det slår en hur farligt det kan vara när man råkar ut för andra trafikanters ouppmärksamhet... :rolleyes:

Bra. inte alla som får en tankeställare utan att mista vänner eller själv åsamkas.

Vid sådana lägen ska det vara lagligt för hojar att att gena mellan bilarna och ställa sig först vid rödljusen så man underviker sådana olyckor

kopierat från http://www.raptorsandrockets.com/news.html
Triumph_TigerCrash-001r.jpg

Triumph Tiger 1050 after being hit by car from behind!
This Triumph Tiger 1050 belongs to the Triumph marketing department and one of the Hinckley employees got the shock of his life when a reckless car driver hit him from behind whilst at a standstill. The rider was catapulted forward, but luckily survived the accident which must be any bikers nightmare! Raptors & Rockets caught these pictures on mobile phone camera as evidence of how bad some car drivers observation skills are. there is pretty much nothing anyone can do to protect themselves from such an incident apart from always filtering to the front of the queue. Safe riding!

Vid sådana lägen ska det vara lagligt för hojar att att gena mellan bilarna och ställa sig först vid rödljusen så man underviker sådana olyckor

kopierat från http://www.raptorsandrockets.com/news.html
Triumph_TigerCrash-001r.jpg

Triumph Tiger 1050 after being hit by car from behind!
This Triumph Tiger 1050 belongs to the Triumph marketing department and one of the Hinckley employees got the shock of his life when a reckless car driver hit him from behind whilst at a standstill. The rider was catapulted forward, but luckily survived the accident which must be any bikers nightmare! Raptors & Rockets caught these pictures on mobile phone camera as evidence of how bad some car drivers observation skills are. there is pretty much nothing anyone can do to protect themselves from such an incident apart from always filtering to the front of the queue. Safe riding!

Tyskstuk :yoparty

Håller helt med här.. Men idag hade det inte hjälpt, Det va jag som stod först, o bil #2 som körde in i mig..

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti