Påföljder, burna på parkering?

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Stod och elda däck på en parkering som tillhör ett företag.
Precis när jag ska dra så kommer ägaren till företaget. Och han stoppar en som inte hade hoj med sig och frågar vem det är som eldat däck. Han namnger inte mig utan säger bara att det var en polare.

Nu är frågan, kan jag vänta mig några påföljder?

Nej, hur skulle du kunna få påföljder om han inte vet ditt namn? Inte ens med ditt namn kan han göra någonting, en polisanmälan skulle inte leda någonstans i det fallet. Men ring honom och be om förlåt istället om du nu är orolig, då blir ditt samvete rent och han tar det nog som en god gest. :hihi

[Tim] skrev:
2140051 Stod och elda däck på en parkering som tillhör ett företag.
Precis när jag ska dra så kommer ägaren till företaget. Och han stoppar en som inte hade hoj med sig och frågar vem det är som eldat däck. Han namnger inte mig utan säger bara att det var en polare.

Svårt att sätta dit dig så länge inte din polare tjallar på dig. Men åker du dit så är det böter. Är inte säker men jag tror att bötesbeloppet är beroende på hur långa spåren är.

:argpådato sega datorjävel.. trodde jag skulle få svara först men inte det inte, nåväl jag var inte sist iallafall :)

[Tim] skrev:

Ja det kan du göra,
Polisen kommer att ta däckprover och tortera din kompis så¨att han erkänner vem du är (trots att vi inte har skyldighet att ange brotslingar i sverige)
sen jämförs spåren med dina däck och du kommer få en straffsats någonstans mellan 200 kr i böter och 6 år på Guantanamobay.
du har väl sett CSI??
its a michelin pilot, tread mark, those are stock on only one bike. the GS550 E
who has a bike like that, BRING HIM IN!

Last edited:
crashtestdummy skrev:
2140067 Ja det kan du göra,
Polisen kommer att ta däckprover och tortera din kompis så¨att han erkänner vem du är (trots att vi inte har skyldighet att ange brotslingar i sverige)
sen gämförs spåren med dina däck och du kommer få en straffsats någonstans mellan 200 kr i böter och 6 år på Guantanamobay.
du har väl sett CSI??

:felämne
CSI är så jävla fattigt! :lol

crashtestdummy skrev:
2140067 Ja det kan du göra,
sen gämförs spåren med dina däck och du kommer få en straffsats någonstans mellan 200 kr i böter och 6 år på Guantanamobay.
du har väl sett CSI??

:hihi :rofl :rofl

Näe..Du kan var lugn..
Såvidare inte området var kamerabevakat och du och regnr syns..

Har själv blivit polisanmäld för att börna med bil (I tonåren :rolleyes: )
Och det lades ner i brist på bevis..

[Tim] skrev:

Ta,t lugnt å sätt dig soffan å käka en pöse chips :pannkyss . Tar dom dig inte på bar gärning kan dom inget göra :lol :lol

Burna, och allt annat som är det minsta lilla roligt, är stängeligen förbjudet!!! :mattias

Jag vet inte vad man blir staffad för, men nånting är det i alla fall. Kanske kan vara onödig och störande körning, åverkan på asfalten beroende på hur hårt man burnar.

Jag vet att det är en hel del som brukar få böter när det är Powermeet här i Västerås. Det burnas ju rätt friskt då kan man säga. :tungan

Men i ditt fall borde det som sagts tidigare inte vara någon fara. Han vet ju inte vem du är ens. :)
Om inte CSI kommer dådå. :gnissla

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...