På jakt efter handledare till våren -14

IICCYEYE

Medlem
Gick med
16 Apr 2013
Hoj
Suzuki GSX 650F - 08
På jakt efter handledare till våren -14? Checka in tråden då! :)

Tjena, har småpostat lite på forumet men jag kan introducera mig själv igen, jag är en kille på 21 kolvar, bor i Stockholm (söderort) och jag studerar för nuvarande så lite småtråkigt kan man ha ibland.

Jag ville se hur det ser ut i forumet, om det finns någon som kan tänka sig vara min handledare under våren -14, köpte en motorcykel iår men jag hade ingen att övningsköra med så det sög ju lite...

Det enda jag begär från handledaren är körtid och tips&trix, teorin e lätt och trafikreglerna är uttjatade då jag gått en lastbilsutbildning sedan några månader tillbaka och tro mig, man kan tro att man ska ta körkort för ett flygplan. (Det är mer teori än praktik, borde va tvärtom tycker jag).

Någon som känner sig träffad? :D

Last edited:
-Bump-

Kom igen nu, en stor community som denna så borde det finnas några som kan ställa upp eller som kan skriva något eller tipsa om vart jag kan hitta ngn :)
Jag står självklart för handledarkursen!
:7peta

Handledarkurs behövs inte för mc,
bara handledartillståndet.

Man kan ju inte lova nåt nu,
lär ju glömt bort det till våren ...

Har du inte någon äldre släkting med corn flakes-körkort som du kan köra cirklar runt typ? Så gjorde jag och farsan. Sen tog jag mest körlektioner till slut ändå, eftersom jag märkte hur otroligt givande lektionerna var och hur mycket mer det fanns att kunna när man kör motorcykel än när man kör bil.

Har du inte någon äldre släkting med corn flakes-körkort som du kan köra cirklar runt typ? Så gjorde jag och farsan. Sen tog jag mest körlektioner till slut ändå, eftersom jag märkte hur otroligt givande lektionerna var och hur mycket mer det fanns att kunna när man kör motorcykel än när man kör bil.
Det var kanske för att han som sagt hade fått kortet på köpet och inte kunde ett smack om hur man kör hoj? ;)

Handledarkurs behövs inte för mc,
bara handledartillståndet.

Man kan ju inte lova nåt nu,
lär ju glömt bort det till våren ...

Det är kul att höra :)
Jag vill inte binda någon, utan bara se om det finns någon som kan tänka sig ställa upp.
Kan skicka ett PM till de som är intresserade när det närmar sig nästa säsong så kan du fundera på det då, inget tvång självklart :D

Haha jag önskar att någon jag känner hade fått mc kortet på köpet, hade förenklat lite iaf :)
Körskola vill jag undvika så gott det går.

Det var kanske för att han som sagt hade fått kortet på köpet och inte kunde ett smack om hur man kör hoj? ;)

Ändå så jävla bra att man fick mc kortet på köpet, då kan man själv bestämma sig när man vill lära sig köra mc :D

Uppskattar er respons, de kändes kul att få lite replies på tråden :)

Jag kan vara handledare i Trollhättan omnejd 2014 om någon behöver det!

Hör av er via pm.

Tack för ditt inlägg kneedrag!

Jag tycker att denna tråd skulle kunna användas av alla som behöver en handledare till våren 2014.

Ni som kan tänka er va handledare skriv då in det här så kan andra som behöver handledare söka i denna tråd! :D

Last edited:
Om jag får tummen ur och blir klar med min hoj innan nästa sommar så kan jag säkert ställa upp i området runt Örebro om behovet skulle uppstå.
Har man möjlighet att värva fler själar till den mörka sidan så måste man såklart ta den.

Skulle faktiskt gärna vara handledare åt någon, bor dessutom i Stockholm, men har inte haft kortet mer än 2,5 år i vår så det skiter sig tyvärr. Trist! En liten fråga bara, du har koll på att det är 24 års åldersgräns för att ta tung obegränsat nu va...? Du får ju däremot ta körkort för "A2" och köra hojar upp till 35 kW.

Aa har koll på begränsningarna, strypte ner min Suzuki till 35kw under sommaren så den är klar för start. Lite tråkigt att de höjde åldern när jag blev 21 :huvet
Tack för omtanken Diabla!

Jag kan tänka mig att vara handledare, fast jag bor ju inte i Sthlm...

Funderar ibland på att utbilda mig till trafiklärare...

Så är det. Fast det är ju kul att trivas på jobbet också.
Antar att man kan tjäna mer om man driver eget...

Ja fast även om man nu lyckas bli mc lärare så får man ändå spendera mer än halva året instängd i en plåtlåda med uuuuuh.... nitti-talister.. uuuuuh.

Jag kan vara handledare, har varit det förut å alla klarade sig på 1a uppkörningen. Om det beror på mig eller på dem låter jag vara osagt!

Ja fast även om man nu lyckas bli mc lärare så får man ändå spendera mer än halva året instängd i en plåtlåda med uuuuuh.... nitti-talister.. uuuuuh.

Innan han är klar är det 00:or som han kommer att sitta instängd med. Jag vet inte om det är så mycket bättre i och för sig... :3freak

Bor inte i stockholm men jag får vara handledare i juni :fyllisar
Vänta bara, om några år är de dags för -00 ungarna att ta moppe,epa och a1 kort. DET kommer vara värre :fakta

Hej! Jag bor i Kristianstad nere i Skåne, Är snart 22 år gammal och hade tänkt ta körkort under sommaren 2014. om någon vill ställa upp som handledare för mig VT2014? Jag står för handledartillståndet och käk vid korvmojjen vid körtillfälle givetvis.:smasha Om ni skulle vilja ställa upp så återkommer jag med mer information när jag har allt som behövs och när värmen börjar sticka fram (blir nog slutet i mars / början av april).

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...