OWNIT bredband

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Någon som har detta eller som har hört om det?

Är det så billigt och bra som det låter, eller är ni av annan uppfattning?

www.ownit.se

Min brf är fr om. nyår ansluten till Ownit (dem har lokaler i våran brf oxå). Dem har installerat bredband i samtliga lgh i vår brf (ca. 350 lgh). Så seriösa är dem iallafall, om dem är kass ligger dem risigt till. Vi fick erbjudanen om 230:-/månaden.

Hur bra dem är vet jag ännu inte (håller på att byta till dem i nuläget). Har iallafall inte hört något negativt.

fart freak skrev:
Min brf är fr om. nyår ansluten till Ownit (dem har lokaler i våran brf oxå). Dem har installerat bredband i samtliga lgh i vår brf (ca. 350 lgh). Så seriösa är dem iallafall, om dem är kass ligger dem risigt till. Vi fick erbjudanen om 230:-/månaden.

Hur bra dem är vet jag ännu inte (håller på att byta till dem i nuläget). Har iallafall inte hört något negativt.

Glöm inte anslutningsavgiften på 1800 per lägenhet, och sen ska det grävas fiber om det inte redan finns och sen på det en anslutningsavgift till stadsnätet.

Jag ska inte ha det utan undrar bara ...

oscar skrev:
Glöm inte anslutningsavgiften på 1800 per lägenhet, och sen ska det grävas fiber om det inte redan finns och sen på det en anslutningsavgift till stadsnätet.

Jag ska inte ha det utan undrar bara ...

Det behövde vi inte betala iofs, kanske pga hela brf ska ha och tecknade ett 3 årigt avtal (samt att dem har kontor i föreningen). Men det är klart annorlunda om man är ensam privat kund, kan det bli extra jobb (och pengar).

Annars kolla:
http://se.pricerunner.com/broadband/browse

Här kan man iallafall se vilka som kan leverera till just din adress, det kanske gör att du kan utesluta leverantörer i din jakt på billig bredband.. bara en tanke.

fart freak skrev:

Hur går det nu med Ownit som leverantör?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT