OT:Var först på jobbet idag...

• Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date

Mingves

Guest
helt sjukt, kunde inte sova idag så jag var först på jobbet....trodde aldrig jag skulle vara först på Volvo...kl 0500....kontoret var helt mörkt, fick ropa på vakten för att ens komma in på kontoret....

Så idag får man gå hem tidigt :banana

//M

Kom till jobbet kl 4 på morgonen en gång och har aldrig varit med om att få så mycket skit för att jag börjat tidigt.

Therudeboy skrev:
Kom till jobbet kl 4 på morgonen en gång och har aldrig varit med om att få så mycket skit för att jag börjat tidigt.

Varför får man skit för det?

Vet inte, jag hade ju en egen maskin som jag skötte helt själv så det var ju inget att gnälla på. Men dom hade väl inget annat att göra.

Therudeboy skrev:
Vet inte, jag hade ju en egen maskin som jag skötte helt själv så det var ju inget att gnälla på. Men dom hade väl inget annat att göra.

Ensamarbete=AJABAJA!!!!

juha01 skrev:
Ensamarbete=AJABAJA!!!!

Jag kanske kan få tangentbordskramp vilket är illa :rofl

Allvarligt alltså, i Tyskland där jag jobbade förra året så fick man inte heller jobba ensam. Men var man konsult så brydde de sig inte? Jobbade ofta själv i min testrigg....troligen var de rädda för att man skulle få en stöt eller nått...

//M

Jobbar också på Volvo och brukar faktiskt vara här ca 06,30 varje dag. Eller det vill säga, de sista månaderna har jag varit hät vid 06,30 tiden :rolleyes:
Innan det var det nog lite olika, nu är det väll kanske mer för att jag måste pga min tid bank ligger på minus :död

juha01 skrev:
Ensamarbete=AJABAJA!!!!

Jag var inte helt ensam, finns folk som jobbar natt på avdelningarna jämte och jag jobba mitt i fabriken så alla såg mig hela tiden. Faktiskt riktigt jobbigt att jobba mitt i ett företag så där alla kan se en hela tiden.

bebbe skrev:
Jobbar också på Volvo och brukar faktiskt vara här ca 06,30 varje dag. Eller det vill säga, de sista månaderna har jag varit hät vid 06,30 tiden :rolleyes:
Innan det var det nog lite olika, nu är det väll kanske mer för att jag måste pga min tid bank ligger på minus :död

Var på VCC jobbar du?

Jag är på PV4A 94300

/M

volvo är stooooort

Hej
Vet inte om det har med saken att göra men fan vilken "anläggning" Volvo är.
Har en polare som jobbar som väktare där å var med honom ett skift i sommras....eller jag var inte MED på skiftet utan åkte runt i stort sett hela Hisingen i hans privat bil den natten å satt på parkeringen å sov.....ehhmmm jag hittade inte hem igen...:-D förrvirrad lantis i stor stan..:-D
Men fy satan va stort det är....är ju fan som en liten stad. Skulle vara kul att få en guidad tur runt hela skiten.
Rätt coolt med platsen där leverans färdiga bilar står.....många Volvo blir det.

MilleR skrev:
Hej
Vet inte om det har med saken att göra men fan vilken "anläggning" Volvo är.
Har en polare som jobbar som väktare där å var med honom ett skift i sommras....eller jag var inte MED på skiftet utan åkte runt i stort sett hela Hisingen i hans privat bil den natten å satt på parkeringen å sov.....ehhmmm jag hittade inte hem igen...:-D förrvirrad lantis i stor stan..:-D
Men fy satan va stort det är....är ju fan som en liten stad. Skulle vara kul att få en guidad tur runt hela skiten.
Rätt coolt med platsen där leverans färdiga bilar står.....många Volvo blir det.

Jo volvo är stort, jag gick vilse på vårt kontor för 1 månad sedan, fick ringa min kollega som fick guida mig hem....hade bara varit på VCC i 3 veckor då....

Har du varit i hamnen och kollat nån gång? Där står det djävligt många bilar med....

///M

Mingves skrev:
Jo volvo är stort, jag gick vilse på vårt kontor för 1 månad sedan, fick ringa min kollega som fick guida mig hem....hade bara varit på VCC i 3 veckor då....

Har du varit i hamnen och kollat nån gång? Där står det djävligt många bilar med....

///M

Är det Oljehamnen eller vad det heter du menar?? åkte ju som sagt i stort sett överallt där men det såg jag inte, svårt att missa antar jag.... :D
Ja det behövs nog karta första halvåret känns det som.
Kompisen hade ju lite problem med att hitta på ronderna i början.
Kommer ju ner snart så man kanske skulle ut å kika lite mera.

Mingves skrev:

///M

Om inte jag minns fel så har dom både hamnen i torslanda och en på tjörn vid skärhamn ungefär?

Dom skickar la iväg från en jefla massa olika hamnar på västkusten beroende på varthän bilarna ska... Största är väl säkerligen på hisingen, där en jävla massa bilar går bl.a med Wallenius-båtarna. Jävlar, en sån skulle man snott. :rolleyes:

Dom skickar med all säkerthet bara från göteborg med omnejd, finns inga stora hamnar mer än malmö på västkusten.

Therudeboy skrev:
Dom skickar med all säkerthet bara från göteborg med omnejd, finns inga stora hamnar mer än malmö på västkusten.
Nä nä, men jag menar typ varberg å runt i dom krokarna oxå... Den är rätt stor den...

Therudeboy skrev:

Grejjen är att du måste ha dispens för att få jobba mellan 24-04, annars får chefen jävla skit för att han inte fixat det o du jobbar ändå. Så funkar det här på Volvo (Numera Getrag)) i köping iaf...

hållundan skrev:
Nä nä, men jag menar typ varberg å runt i dom krokarna oxå... Den är rätt stor den...

Den i varberg är ju mest för trä och sån skit, den är ju grymt liten jämfört med göteborgs hamn.

Suomalainen skrev:
Grejjen är att du måste ha dispens för att få jobba mellan 24-04, annars får chefen jävla skit för att han inte fixat det o du jobbar ändå. Så funkar det här på Volvo (Numera Getrag)) i köping iaf...

Kan hända att det var så.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage