OT: Vad kostar en kostym?

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Just det. Polaren har fått för sig att gå och gifta sig på nyårsafton och jag måste införskaffa en kostym... Jag har inga besparingar att tala om och CSN är ju inte generösa direkt. Vill ju använda den i några år trots allt så vilket skit som helst vill jag ju inte ha! Jag har aldrig ens burit en kostym, så hjälp mig nu. För hyra kostym är väl rätt gay...

Vad kostar, vart, och vart hittar man snygga utan att det blir snordyrt?

Dressman funkar inte för att jag är för liten. 170cm 70kg... Har testat... :hihi

Faktum är att H&M har en del ok kostymer till inte alltför dyr peng. MQ har också men är lite dyrare (kanske lite bättre också). Skjortor ska du nog leta efter nån annanstans än H&M, de är sådär kvalitét på dem och passformen kan vara konstig, speciellt efter några tvättar.

Men ta o kolla själv, H&M samt MQ är mitt tips alltså.

Va inte snål lägg hellre 5-6k o köp en snygg tidlös kostym av lite kvalite

Blondie skrev:
Va inte snål lägg hellre 5-6k o köp en snygg tidlös kostym av lite kvalite

När snubben nämner att csn inte är generösa så fattar vilken student som helst att 5-6 lök är inte på tal om. Jag antar att den inte kommer till så stor användning heller. Själv köpte jag en oscar jacobsson hos ett klädföretag som bara säljer kostymer för en 2-3000 kr(kommer inte ihåg). Använd 2 gånger.

Kom på en sak!!

Second hand butiker finns en del coola saker i.Jag skulle knalla dit och kolla med 1 gång.Då kan du komma undan med 400.

Josafan skrev:
När snubben nämner att csn inte är generösa så fattar vilken student som helst att 5-6 lök är inte på tal om. Jag antar att den inte kommer till så stor användning heller. Själv köpte jag en oscar jacobsson hos ett klädföretag som bara säljer kostymer för en 2-3000 kr(kommer inte ihåg). Använd 2 gånger.

Bra sagt. Grejen är för det första, stålarna. För det andra, även om kostymen är tidlös så är inte min kropp det. Den har en förmåga att ändra sig.. framåt på nåt vis.. Grej tre, den kommer nog att användas vid väldigt få tillfällen. Beror iofs hur många släktingar som kommer att dö under närmsta åren.

juha01 skrev:
Bra sagt. Grejen är för det första, stålarna. För det andra, även om kostymen är tidlös så är inte min kropp det. Den har en förmåga att ändra sig.. framåt på nåt vis.. Grej tre, den kommer nog att användas vid väldigt få tillfällen. Beror iofs hur många släktingar som kommer att dö under närmsta åren.

Second hand!! snyggt och tidlöst!!

En polare hittade en Tigerfrack på secondhand för 200 kr... Minst sagt överkomligt. En lärare till mig hittade en gammal Nk-kostym för 200 kr en gång på second hand. På den tiden hade Nk rätt krümma grejor må jag säga, skräddarsydd fin kostym för mkt små pengar. Själv vill jag hitta en tweedkavaj som jag skall modda så att den blir asfet! :yoparty

twinner skrev:
Jag vet!! Skämtade inte.

Tackar för tipsen! Du.. Lite OT (men det är min tråd ändå) Har vi setts på öland förra sommaren på en camping? tina och frida.. Säger det nåt?

hållundan skrev:
Inte jag heller. Jag påpekade det en extra gång för juha01. Dum citering kanske. Men men, second hand rockar. Ibland =) OM man hittar nåt.

Jag lovar att kolla upp det! Måste ju finnas folk som har blivit tjockare sista tiden...

Vet du någon bra second hand. Jag har aldrig besökt en dylik butique.

juha01 skrev:
Just det. Polaren har fått för sig att gå och gifta sig på nyårsafton och jag måste införskaffa en kostym... Jag har inga besparingar att tala om och CSN är ju inte generösa direkt. Vill ju använda den i några år trots allt så vilket skit som helst vill jag ju inte ha! Jag har aldrig ens burit en kostym, så hjälp mig nu. För hyra kostym är väl rätt gay...

Vad kostar, vart, och vart hittar man snygga utan att det blir snordyrt?

Dressman funkar inte för att jag är för liten. 170cm 70kg... Har testat... :hihi

jag betalade 2100 kr. kostym figursydd i cashmere samt 3 skjortor.. väldans nöjd. bara att åka till Dinos taylor i bangkok... soi 14 tror jag det var.

juha01 skrev:
Jag lovar att kolla upp det! Måste ju finnas folk som har blivit tjockare sista tiden...

Vet du någon bra second hand. Jag har aldrig besökt en dylik butique.
Där jag har hittat mest balla grejer har vart på myrorna. Vet itne var dom ligger i gbg faktiskt.

Jag hittade en som satt som en smäck på Dressman, kostade mig tusingen ungefär, plus skjorta och slips då, eftersom inget av det ingick i min garderob.

Frågan aktualiserades av en begravning, och även om det inte var ett krav kände jag att jag ville klä mig så.

På plussidan var att dom hade "tag två betala för en" både på skjorta och slips, och deras personal plockade snabbt fram en kombination för lite muntrare tillfällen också.

Nu tvivlar jag IOFS på att jag kommer att klä mig så till fest, men vem vet, något bröllop / dop kan det ju bli.

GuW skrev:
Jag hittade en som satt som en smäck på Dressman, kostade mig tusingen ungefär, plus skjorta och slips då, eftersom inget av det ingick i min garderob.

Deras minsta storlek sitter som ett tält på mig. Den butiken är till för MÄN.

*/ ?>
Back