OT: Hållbarhet oliver i glasburk?

• Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date

Mingves

Guest
Jag öppnade en burk med gröna oliver den 22/4, hur länge håller sig en sådan. Kanske finns det någon expert inom detta område här?
Vill inte gärna stoppa en i munnen för att se om den är ok....de har stått i kylen hela tiden efter att jag öppnade den.

Passar oxå på att fråga hur länge håller en burk sill?

///M

Mingves skrev:
Jag öppnade en burk med gröna oliver den 22/4, hur länge håller sig en sådan. Kanske finns det någon expert inom detta område här?
Vill inte gärna stoppa en i munnen för att se om den är ok....de har stått i kylen hela tiden efter att jag öppnade den.

///M

Ähh fan, käka på, smakar det konstigt så spotta ut!

Sillen är lugnare än oliverna, den kan man ha rätt länge. :näsblod

SH, vår giude i livet! :rofl

vågen skrev:
SH, vår giude i livet! :rofl

De ligger ju i saltlag, så de borde nog med lätthet hålla till 22/4 2005! Jag har för helsike druckit mjölk som varit äldre än dina oliver! :tummenupp

Mingves skrev:
Nä det står vid obruten förpackning, inget om när man öppnat burken...så djävla dumt.

///M

Du dör inte av att äta dom nu i alla fall. Lätt att dom klara sig minst en månad.

Mingves, jag ska va ärlig. Du får ta det som du vill men du verkar va en sån kille som skulle behöva ha mamma vid din sida hela livet. Verkar fan som du inte klara ta något eget beslut. :7peta

Therudeboy skrev:
Mingves, jag ska va ärlig. Du får ta det som du vill men du verkar va en sån kille som skulle behöva ha mamma vid din sida hela livet. Verkar fan som du inte klara ta något eget beslut. :7peta

Tror inte att jag kan bestämma mig om jag tycker likadant eller ej. Får nog göra en poll om det.

Mingves skrev:

///M

Hehe, vad säger man? Priceless! :rofl

Tycker du ska ta ett PH-test på oliverna och om sillen hoppar iväg framåt 2008 så kan du klubba ihjäl den och käka upp den ändå... :fatta!

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back