OT: Fallskärm?

Grandma Death skrev:
Nån mer än jag som sysslar med sånt här? :)
Eftersom ingen verkar hoppa ut ur ett flygplan mer än dig...
( än så länge ) så kan jag ju passa på och fråga på vilken höjd
du fäller ut skärmen?

Fredrich: Nånstans runt 800-900 meters höjd. :)

TheDude: Det är aldrig försent. Åk till närmaste hoppfält och ta ett tandem. Ett lätt sätt att kolla om det är nåt för dig.

Grandma Death skrev:

började ta cert i lumpen, hann med 14 hopp tror jag,,,,
sen muckade jag.

flyttade tebaka till uppsala, och de känns lite långt å åka till linköping för att fortsätta och de va en massa strul med att byta klubb sorgligt nog.

har inte hoppat på 3 år

-=P=-

Thundercat: Har själv aldrig gjort nåt men jag TROR det är runt 1600:- eller så.

Pank: Låter lite trist. Ta en AFF-kurs på Gryttjom så har du cert på 8 hopp. ;)

jag har skottat tak på södermalm för många år sen och jag pallade bara 3 dagar , jag fick dödsångest, och slänga sig ur ett fullt fungerande plan , nänänänä. :skrämd

Grandma Death skrev:

Pank: Låter lite trist. Ta en AFF-kurs på Gryttjom så har du cert på 8 hopp. ;)

nja...kommer ju inte hinna hoppa nå i sommar endå tror jag...
övertala mig...

:D

-=P=-

Snart :)

I påsk är det dags att promenera ut i 4000m ingenting :) Med lite tur får man låna flygfältet till en repa också ;)

/Y

Re: Snart :)

Yozzi skrev:
I påsk är det dags att promenera ut i 4000m ingenting :) Med lite tur får man låna flygfältet till en repa också ;)

/Y
Gjorde jag förra påsken, Hoppade över ÅRE och flinade åt brädåkarna som åkte "redbull bigjump" på skutan, störtlöjligt :D
Faanimej det roligaste jag gjort på länge!!
Lycka till!! :tummenupp

Re: Re: Snart :)

Chrille D skrev:
Gjorde jag förra påsken, Hoppade över ÅRE och flinade åt brädåkarna som åkte "redbull bigjump" på skutan, störtlöjligt :D
Faanimej det roligaste jag gjort på länge!!
Lycka till!! :tummenupp

Tackar!

Ser verkligen fram emot det, även om Tullinge sannolikt inte ger samma storslagna vyer som i Åre :)

/Y

Jag hoppade i Australien nu i höstas från 14000 fot, det var jävligt tufft, grymt fin utsikt också. Har för mig att det kostade mig C:a 2000 spänn för ett tandemhopp, då fick jag 24 bilder plus en video på det också :tummenupp

Grandma Death skrev:

Jag hade inte råd med alla grejor.. droppet var för två(?) år sen då SFF bestämde att alla under D-cert SKA ha cypres.. min redan ansträngda ekonomi vek sig och jag sket i att skaffa egen utrustning. Men jag lär komma tillbaka så fort MC-försäkringen halveras :rolleyes:

I mitt första hopp, static-line, fick jag kort snodd som utvecklades till lång (5-6 varv) och det redde ut sig, men inte innan jag missade landingspunkten med typ 300 meter in i skogen (träd är hårda). En polare i samma hopp-runda fick se sin reserv utlösas utan anledning och så hade han två skärmar att styra :) Han gjorde en bra cut-away så det fixade sig. Han hoppade dock aldrig igen. Härliga minnen..

Hoppar du i Tullinge?

Edit: Hur många hopp/cert krävs för ballonghoppning?

Last edited:
Grandma Death skrev:

Man måste prova för att någonsin kunna begripa vilken upplevelse det är, allt man hittat på med hoj slår inte känslan som infinner sig när man lämnar planet.. :skrämd :tummenupp

*/ ?>
Back