OT:Bil

• Thread starter Thread starter KIRE
  • Start date Start date

KIRE

Guest
Moderator får gärna radera om han måste!! :)

Lite OT men jag behöver en ny bil och har lite problem att välja.
Nån som har eller haft en sån här? Det är utförsäljning på den i Norrköping
just nu men innan jag åker upp och testar vore det kul om nån kunde
berätta lite så man slipper åka upp i onödan. Är den kul att köra?
Hur är väghållning , styrning , växellåda m.m?

Info: Jubileums bil Fabriksny C 200 Kompressor Sportcoupé 163hk 240Nm Standard utrustning: ESP, Farthållare, Multifunktions ratt, Färddator m.m. Lack: Briljantsilver metallic, Klädsel: 038 Tyg Ascot antracit/grå Extrautrustning: 345 Vindrutetorkare med regnsensor, 551 Stöldlarm med bogseringslarm, 580 Klimatanläggning, 672 Lättmetallfälgar i 5-dubbel-ekerdesign, 756 Radio MB Audio 10 RDS med CD-spelare, 882 Interiörlarm. DBN1 Ord pris 325 000 Nu jubileumspris 279 900

Eller har någon tips på liknande bil som är bättre?

Bifogat

• C_coupe1.JPG
    C_coupe1.JPG
    10.9 KB · Visningar: 92
279 900:- för 163 häst....De va dålig valuta för slantarna! köp en pendelbil för 10 000 sen för resten kan du köpa sjyst hoj för eller en rolig bil att leka med med många häst :tummenupp

stony skrev:
279 900:- för 163 häst....De va dålig valuta för slantarna! köp en pendelbil för 10 000 sen för resten kan du köpa sjyst hoj för eller en rolig bil att leka med med många häst :tummenupp

Problemet är att farsan är svårövertalad när det gäller väldigt
motorstarka bilar. Så därför får det bli nått krocksäkert och
normalt i bilväg känns det som. Har en gammal Alfa från
60-talet att ha kul med på sommaren nu. Inte så snabb
direkt men ganska kul ändå. Har ju Duken om jag vill
åka fort :)

Excuse me, men vad har FARSAN med det hela att göra, trodde det var du som skulle ha ny bil? :va

Zigge skrev:
Excuse me, men vad har FARSAN med det hela att göra, trodde det var du som skulle ha ny bil? :va

Grabben är säkert född med en guldsked i r*ven och får bilen av sin far.

Ja, jag är avis.

KIRE skrev:

Info: Jubileums bil Fabriksny C 200 Kompressor Sportcoupé 163hk 240Nm Standard utrustning: ESP, Farthållare, Multifunktions ratt, Färddator m.m. Lack: Briljantsilver metallic, Klädsel: 038 Tyg Ascot antracit/grå Extrautrustning: 345 Vindrutetorkare med regnsensor, 551 Stöldlarm med bogseringslarm, 580 Klimatanläggning, 672 Lättmetallfälgar i 5-dubbel-ekerdesign, 756 Radio MB Audio 10 RDS med CD-spelare, 882 Interiörlarm. DBN1 Ord pris 325 000 Nu jubileumspris 279 900

För dom pengarna är det inga problem att hitta ny bil där du både får mer prestanda, säkerthet och utrymme om du skulle behöva det. MB:n är ju tokfin, men kanske inte känd för sin körglädje... Tänk sen ett varv till, den dan du skall sälja bilen kommer du garanterat ha tappat mer pengar på en MB än en bil utan prestigestjärna i fronten. :fakta
Lycka till!
/Aero

Äh, skit i farsan och dra till tyskland och hämta den fetaste Supran du kan hitta :crash

Du skulle annars kunna få köpa min grymt skabbiga VW Golf -90 med hela 90 kusar, dessutom finns inga moderna grejer som kan gå sönder i bilen :hihi

Last edited:
Varför inte en ny BMW 320 Coupe 2004 ?
Finns en svart på www.bytbil.com för 299´
Mercan är ju redan ett år gammal...;)

//P-O

KIRE skrev:

Per-Otto skrev:
Varför inte en ny BMW 320 Coupe 2004 ?
Finns en svart på www.bytbil.com för 299´
Mercan är ju redan ett år gammal...;)

//P-O

Tack för tipset!
Visst är dom fina men jag vill inte ha en "kebab" bil. Inget ont om vare sig BMW eller dess vanligaste ägare men jag tycker inte det är kul bara. Den är
helt enkelt för vanlig. Helst vill jag ha en Alfa GTA eller Honda S2000 men där är det stopp på farsan :gråta
Audi TT kanske men det finns ju inga nya vad jag hittar iallafall. Och BMW z4
är lite väl dyr tyvärr(annars ovanlig rolig bil).
Jag får åka och testa till helgen iallafall..

CayLe skrev:
Grabben är säkert född med en guldsked i r*ven och får bilen av sin far.

Ja, jag är avis.

Word ! :tummenupp

Tänk sen ett varv till, den dan du skall sälja bilen kommer du garanterat ha tappat mer pengar på en MB än en bil utan prestigestjärna i fronten.

That's Bollocks.

MB tappar ingenting jämfört med bilar utan 'prestigestjärna'.

Men varför skulle han bryr sig om detta. Farsan köper bilen. :va

KIRE skrev:
Problemet är att farsan är svårövertalad när det gäller väldigt
motorstarka bilar. Så därför får det bli nått krocksäkert och
normalt i bilväg känns det som.
När fick bilar med stark motor automatiskt sämre krocksäkerhet...?
KIRE skrev:
Liknande bil, betyder det "trång dyr bil utan skinnklädsel vars största fördel är märket i fronten" eller kan du tänka dig andra märken än merca? I så fall så har jag några tips. Priserna är inklusive samma utrustning som mercan, fast med skinnklädsel också:

* Saab 9-3 SportSedan/210 hk - 286.500:-
* Saab 9-5 2.3T/185 hk Vectorutrustning (bl a skinn & 17") - 287.700:-
* Volvo S60 2.5T/210 hk - 283.900:-
* Audi A4 1.8T/190 hk - 283.900:-

Vill du ha ännu mindre motor kan du ju välja mer utrustning istället. I vilket fall tycker jag att du (eller din pappa...) får mer bil för pengarna.

Den modellen är det fulaste Mercedes har byggt. För de pengarna så finns det ju en hel radda fina bilar, stressa inte utan åk runt och provkör alla möjliga märken. Jag hade köpt en A6, 525, S80, 9-5, 607 för de pengarna. Japsarna har ju en uppsjö schyssta bilar också. Åk runt och prova vetja.

chox skrev:

Liknande bil, betyder det "trång dyr bil utan skinnklädsel vars största fördel är märket i fronten" eller kan du tänka dig andra märken än merca? I så fall så har jag några tips. Priserna är inklusive samma utrustning som mercan, fast med skinnklädsel också:

Vill du ha ännu mindre motor kan du ju välja mer utrustning istället. I vilket fall tycker jag att du (eller din pappa...) får mer bil för pengarna.
Dubbelword :fakta !!! :D

PM:a mej för offert på Saabarna!! :tummenupp
/Aero

Du vill inte ha en turkbil men ska köpa en merca? :crash Testa en BMW så kommer du vinka åt mercan :)
Föresten så kör turkarna Volvo och Opel nu :fakta

chox skrev:

Neeej, inga felshjulsdrivna bilar!! :kocko "Diffbroms? Näe, vi har antispinn ist!" :3freak

Du får ju för fan en Evo för de där slantarna ;)

Jag skulle dock hellre köpt en billigare, tex en Celica eller en Galant och stylat :}

Då räknar jag beggade då ;)

Last edited:
Nisse Järnet skrev:
Neeej, inga felshjulsdrivna bilar!! :kocko "Diffbroms? Näe, vi har antispinn ist!" :3freak
:fakta

har du redan en alfa (Bretorne cupé??) och hoj så behöver du bara en skit bil på vintern. 240, någon?

Eller köp min Alfa 75TS från 89, perfekt vinterbil för 290.000 :gnissla så slipper du att förorena garaget med tysk präktighet! Får en roligare bil och jag kan köpa en riktigt fin hoj...

Nyheter
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...