Opus MC bilprovning Uppsala öppet hus

Varför var inte diodlampa okej?
Ska själv snart in på Opus och har ingen lust att få krångel med min baklampa som är eftermarknads diodlampa.

Är de E-märkta och rätt monterade så skall inte det vara ett problem. Lyser de däremot bakåt så bländar de ju. De skall ju lysa på skylten.
Hur var dina monterade?

Det ska lysa vitt om en skyltlampa :hej

En lite smågrinig bessnubbe gnällde på mina strålkastare med Philipslampor som lyste med svagt blåaktig nyans, så jag frågade lite försynt om han skulle kunna förväxla dem med blåljus, då la han ner faktiskt :dummer

Hur kinkiga är dem på bilprovningen egentligen? Vågar jag åka dit med slipon (db-killer) eller ska jag slänga på originalsystemet? Det lär väl inte ta så lång tid att byta och det är inte värt kostnaden :).

Hur kinkiga är dem på bilprovningen egentligen? Vågar jag åka dit med slipon (db-killer) eller ska jag slänga på originalsystemet? Det lär väl inte ta så lång tid att byta och det är inte värt kostnaden :).

Hade problem med i mitt tycke larviga saker ex.vis för små blinkers och bakljus, trots att jag köpt dom hos importören..(och dom syns fantastiskt bra)
Jag kollar min hoj ofta, bromsar bultar muttrar ja allt egentligen, (vill ju inte skada mej) har inte besiktigat på minst 8 år.. kanske inte lagligt men jag tycker det har blivit på tok för mycket byråkrati för att ge folk arbete att sitta och hitta på nya lagar.. jag vill absolut INTE uppmana folk att göra som jag, men jag gör det som en protest mot detta

Hade problem med i mitt tycke larviga saker ex.vis för små blinkers och bakljus, trots att jag köpt dom hos importören..(och dom syns fantastiskt bra)
Jag kollar min hoj ofta, bromsar bultar muttrar ja allt egentligen, (vill ju inte skada mej) har inte besiktigat på minst 8 år.. kanske inte lagligt men jag tycker det har blivit på tok för mycket byråkrati för att ge folk arbete att sitta och hitta på nya lagar.. jag vill absolut INTE uppmana folk att göra som jag, men jag gör det som en protest mot detta
Så du kör omkring med en obesiktigad hoj sedan 8+ år tillbaka för att du hade bromsljus och blinkers som inte uppfyllde de krav som finns?
:dummer

(Lite trollvarning här tycker jag för övrigt)

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...