Ooops, så var det min tur.....Falken 11/8

SvRider

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2004
Hoj
CBR 900RR
....Detta händer inte, han jag tänka innan hojen stödd på knäet hunnit vrida sig vinkelrätt mot färdriktningen och lowsider´n jag hoppades på utvecklats till en highsider light. Efter en kort men skräckfylld luftfärd kastades banbeläggningen mot min axel (av skinnställets patina att döma) och asfaltssurfandet påbörjades. När dammet väl lagt sig och jag återfått sansen ser jag en mycket chockad flickvän stå å bliga på mig från innersidan av kurvan; Förlåt, hade jag vetat att du stod där hade jag valt en annan kurva...
Jag är evigt tacksam för att jag har lagt så många av mina surt förvärvade slantar på en vettig skyddsutrustning, som tillsammans med en hel del tur gjorde att jag kunde lämna banan med enbart en spricka i underarmen och diverse blåmärken. Jag hoppas att ni andra som gick av samma kväll hade samma tur som jag!

Jag vill passa på att tacka ambulanspersonalen på plats som besiktigade mitt medtagna jag, Du som med en hårsmån undvek att köra på mig samt Frank Nilsson som såg/ser till att den stackars Sv:n fick lite huserum. :tummenupp

/ Tobbe

Aj då...

Illa.....

Hörde det av Massek här på forumet idag när jag träffade honom på Avenyn.
Du mår tydligen OK, hur gick det med bågen? Krashkåpor?

Krya på sig!
/duc916 (som du hälsade på tillsammans med MasseK på era SV650)

duc916 skrev:
Illa.....

Hörde det av Massek här på forumet idag när jag träffade honom på Avenyn.
Du mår tydligen OK, hur gick det med bågen? Krashkåpor?

Krya på sig!
/duc916 (som du hälsade på tillsammans med MasseK på era SV650)

Tack! Jodå, jag är förvånansvärt fräsch. Klart att det känns i kroppen, men det är inget som förmår mig att ge upp tankarna på att komma ut på banan så fort hojen är körduglig igen. Har du själv hunnit repa dig efter din marksyning på Kinnekulle? Ha det gött/ Tobbe

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP