Oooopps! jag rååkade visst...

"– Efter att jag hade puttat honom så såg jag att jag hade kniven i handen, hävdade 18-åringen. "

Solklart fall. Kniven satt redan i ryggen och 18-åringen råkade få den i sin hand när han puttat till killen. Mao är 18-åringen oskyldig.

Hade varit intressant att veta vad 18-åringen nu tyckte var brukligt för andra att klä sig, eftersom det var så jobbigt för honom när andra devierade från hans ideal.

Nog skulle en annan vilja utdela kollektiva örfilar till samtliga som visar sig utanför sin bostad iförda mjukisbyxor. Men mord känns ju lite som att ta i faktiskt.

Last edited:
Jag undrar om det relativt stränga straffet beror på förövarens ursprung, vad tror du? :confused:

Det tror jag inte. Däremot var sannolikt en del övriga omständigheter försvårande och medförde att gärningen bedömdes som grövre. Sju års fängelse för en 18-åring är ett extremt hårt straff, med svenska mått mätt.

Blivit? Hisingen har väl alltid varit ett jävla ställe. Jag vet, ty jag har bott där :gnissla

Där har du fel. Det fanns en tid när i stort sett hela Göteborg var rätt stillsamt, även Biskopsgården och Backa. Jag misstänker dock att det kan ha varit före din tid.

Det lustiga i sammanhanget är att det numera är relativt lugnt i t ex Bergsjön. Rena idyllen jämfört med hur det såg ut för 10-15 år sedan och hur det nu är i Biskopsgården. Polis, skola och socialtjänst i bra samverkan har gjort underverk.

Jag tycker han skulle ha fått livstid. Vilket brott ska man annars få livstid för i det här landet ifall det inte räcker med att råna, brutalt misshandla och sen springa efter och mörda en helt okänd människa för att han hade fel kläder på sig? Sjukt.

Jag tycker han skulle ha fått livstid. Vilket brott ska man annars få livstid för i det här landet ifall det inte räcker med att råna, brutalt misshandla och sen springa efter och mörda en helt okänd människa för att han hade fel kläder på sig? Sjukt.

Exempelvis att stampa ihjäl sin 16åriga "tjej" som man gjort gravid, för det är en skam mot släkten hemma i Irak?
Sjukt.

Det tror jag inte. Däremot var sannolikt en del övriga omständigheter försvårande och medförde att gärningen bedömdes som grövre. Sju års fängelse för en 18-åring är ett extremt hårt straff, med svenska mått mätt.

Det måste ju bara hängt ihop med att han var etnisk svensk, har en invandrare någonsin dömts till ett så långt straff? Guillermo Marquez Jara kanske.

Exempelvis att stampa ihjäl sin 16åriga "tjej" som man gjort gravid, för det är en skam mot släkten hemma i Irak?
Sjukt.

Dog hon? Menar du araben som bytte namn till Casper Höglöv så att Aftonbladet kunde hänga ut honom? :lol
Ja, hans heder var så kränkt att han knivhögg sin tjej i både underliv och ögon och förlamade henne samt hjärnskadade henne. Fatta hur kränkt han måse varit. :fakta Hon var säkert rasist, eller till och med främlingsfientlig! :mad:

Last edited:
Det måste ju bara hängt ihop med att han var etnisk svensk, har en invandrare någonsin dömts till ett så långt straff? Guillermo Marquez Jara kanske.

Han fick ett par år, men killen med det skapligt svenskklingande namnet Tommy Zethreus, fick livstid. Guillermo MJ fick sex år. De dömdes i och för sig ej för samma brott.

Velourflöjtspelarkommunister hela bunten :mad:

Fy fan. Det säger sig självt att ungar som får lära sig att hantera våld i unga år står bättre rustade att möta världen. Typiskt velournissarna att göra dem en sån björntjänst. Fy fan.:mad:

Last edited:
Det är ju inget paradis direkt i Bergsjön, Ankan. Men jag håller med om att det inte figurerar i media lika mycket nuförtiden. Om det är för att det verkligen blivit bättre eller för att det blivit sämre på andra ställen vet jag inte.

Ah, jag förstår. Canada Goose-grottmongoklanen vs. Rockerklicken.
Same old.

Han var väl mer "alternativ" än rocker iofs. Typ smink och speciella utstyrslar. Tydligen rätt känd inom de kretsarna i Göteborg. Jag kan ha fel men jag tror han var gay också.

Förjävligt hur som helst. Förvånande med 7år för idioten men ändå alldeles för lågt.

Last edited:
Det är ju inget paradis direkt i Bergsjön, Ankan. Men jag håller med om att det inte figurerar i media lika mycket nuförtiden. Om det är för att det verkligen blivit bättre eller för att det blivit sämre på andra ställen vet jag inte.

Uppgiften kommer från en ungdomspolis som jobbat många år i nordöstra förorterna. Han säger att förändringen är oerhört stor jämfört med hur det såg ut för några år sedan. Själv försöker jag i möjligaste mån undvika de stadsdelarna så jag talar inte av egen erfarenhet.:)

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!