Ja va f-n någon kanske har koll =) Det är något strul med knät, ska till doktorn imorrn men hon kommer garanterat säga något i stil med "Vi låter det gå en vecka o blir det inte bra så skriver jag en remiss" Jag har inte haft en sjukdag på över 5 år och på nuvarande arbete blir det 5 år i mars, något jag inte tänker missa...
Symtom:
Kan ju inte komma på va jag skulle ha gjort utan "det bara kom", 5-6 dygn nu. Någon som känner igen sig? Något ledband, hälsena, propp i benet eller annat jag inte har erfarenhet av?
Symtom:
- Känsligt knä, ingen svullnad jämfört med den andra piprensarn.
Kan dock inte sträcka ut det fullt (jämför med det andra) men det skiljer inte mycket, vika upp benet som för att stretcha framsida lår är stelt men det är inte låret som spänner mot.
- Gör inte ont att sträcka men det tar stopp, går jag längre än 100-200m börjar det göra ont i steget.
- Känns som sträckning eller träningsvärk i vaden.
- I början kändes det olustigt i knät när man gick exempelvis i trappor och sedan har det blivit värre och värst på morgonen.
- Slappnar jag av i benet och liksom vickar det i sidled kan det göra ont runt knät och lite det jag oroar mig för om jag skulle trampa snett och haltar lite. Kan dock stödja mig på benet, stå på ett ben med det går bra.
Kan ju inte komma på va jag skulle ha gjort utan "det bara kom", 5-6 dygn nu. Någon som känner igen sig? Något ledband, hälsena, propp i benet eller annat jag inte har erfarenhet av?