Onsdagskörning den 24e Juni!

amlin

Wheelie is tha shiiit
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Såld
Åter dags för en Onsdagskörning efter en lyckad sådan i förra veckan.

Har kikat vädret på http://www.yr.no och det ser minst sagt lovande ut inför onsdagen. Strålande sol och 22 grader.:banana

Tänkte att vi ses runt 18-tiden vid Skogskyrkogården, så bestämmer vi kvällens tur på plats.

Länkar till platsen vi samlas (vid den röda fyrkanten)
http://www.hitta.se/printMap.aspx?cx=1630642&cy=6574236&maptype=0&z=9

Vilka är på?
1. amlin
2.

1. amlin
2. bikerwoman (tänkte starta en egen onsdagstråd, men hoppar på här om jag får?)

Självklart får du haka på här :tummenupp

Funderade på om man skall starta en stående Onsdagskörningstråd.
Onsdagar var ju den klassiska Sporthojsdagen tidigare, med en samling på Skogis som standard.
Men tyvärr fick den väldigt mycket närvaro av de statligt anställda gossarna, så har för mig att det var därför den mer eller mindre dog ut. :/

Självklart får du haka på här :tummenupp

Funderade på om man skall starta en stående Onsdagskörningstråd.
Onsdagar var ju den klassiska Sporthojsdagen tidigare, med en samling på Skogis som standard.
Men tyvärr fick den väldigt mycket närvaro av de statligt anställda gossarna, så har för mig att det var därför den mer eller mindre dog ut. :/

No worries. Onsdagar har varit stora hojåkarkvällen sedan 80-talet.
Förra året och året dessförinnan anordnades ju dock ofta S&S på Bby varför det säkerligen var lite lugnare på just stuntadresserna tyresörakan och skogis, och det var ju det som var meningen.

Ja vi körde ju i flera år onsdagskörning på norrsidan av stan också, men det är tyvärr ingen som engagerar sig nu längre när blåskägg inte kör längre :(

Ja vi körde ju i flera år onsdagskörning på norrsidan av stan också, men det är tyvärr ingen som engagerar sig nu längre när blåskägg inte kör längre :(

Jag tycker det är både bra och dåligt. Fan vad folk åkte av på gruppkörningarna. En del tom två gånger samma tur. Jag har mer och mer kommit att tycka att öppna gruppkörningar med stort antal sporthojar är ett högst tveksamt arrangemang säkerhetsmässigt. Värst var ju förstås Calles död. Så jag är kluven till om jag saknar onsdagsturerna från Väsby-donken, även om det var kul.

Jag tycker det är både bra och dåligt. Fan vad folk åkte av på gruppkörningarna. En del tom två gånger samma tur. Jag har mer och mer kommit att tycka att öppna gruppkörningar med stort antal sporthojar är ett högst tveksamt arrangemang säkerhetsmässigt. Värst var ju förstås Calles död. Så jag är kluven till om jag saknar onsdagsturerna från Väsby-donken, även om det var kul.

Ja det är blandade känslor precis som du säger, den sociala biten med att träffa många trevliga människor var kanon, nackdelen var att folk körde över sin förmåga bla. pga .grupptrycket. Värst var den där gången när 8 st körde av på samma körning.. ca 10% hamnade i diket den turen och jag som sjuksköterska kände mig som värsta ambulansen!
Numera tycker jag det är lagom att köra ca 3-6 st. Då har man koll på alla och det blir inte så mkt. gummisnodds-effekt..

...ps sorry TS för spammet!

Sorry för OT.... Men brukade det inte vara Brostugan på Onsdagar?

Last edited:
Hinner jag få på nya däcken innan så är jag på.
Skall se om jag kan lämna hojen imorgon.

Spännande när den börjar släppa fram och man ser märkningen på däcket 0501...konstigt att den inte vill greppa :huvet

Samt att det bara är ca 1mm kvar :D
Bra och ta över hojar ifrån snåla polare :banana

Ja det är blandade känslor precis som du säger, den sociala biten med att träffa många trevliga människor var kanon, nackdelen var att folk körde över sin förmåga bla. pga .grupptrycket. Värst var den där gången när 8 st körde av på samma körning.. ca 10% hamnade i diket den turen och jag som sjuksköterska kände mig som värsta ambulansen!
Numera tycker jag det är lagom att köra ca 3-6 st. Då har man koll på alla och det blir inte så mkt. gummisnodds-effekt..

...ps sorry TS för spammet!

jo det är svårt att ha koll på 80 hojjar

1. amlin
2. bikerwoman (tänkte starta en egen onsdagstråd, men hoppar på här om jag får?)
3. Lange
4. Langes polare 1
5. Langes polare 2
6.
7.

1. amlin
2.
3. Lange
4. Langes polare 1
5. Langes polare 2
6. unclesam
7.

vad lite folk som skall köra då!

1. amlin
2. Lange
3. Langes polare 1
4. Langes polare 2
5. unclesam
6.

vad lite folk som skall köra då!

Om jag känner "folk" rätt, så drar sig nog de flesta från att skriva upp sig här, eftersom man inte är helt säker på att man kan vara där runt 18-tiden. Brukar vara en del som ser inlägget och sedan ansluter på plats, helt ok för mig.:tummenupp

Om jag känner "folk" rätt, så drar sig nog de flesta från att skriva upp sig här, eftersom man inte är helt säker på att man kan vara där runt 18-tiden. Brukar vara en del som ser inlägget och sedan ansluter på plats, helt ok för mig.:tummenupp

Tror inte de kommer hitta dit! :gnissla :hihi

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...