OnMouseOver på trådtiteln

Optimalt

+ + + + +
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
cbr 1000 -06
När muspekaren befinner sig ovanför länken till en tråd så får man upp en textruta med innehållet från första inlägget i tråden . Ok.

Det som stör är att texten kommer upp bara man är inom samma cell med markören som tråden, så det kommer alltid upp en text eftersom största delen av sidan består av just trådar och dess celler.

Denna text skymmer även trådtitlar som ju är det man letar efter, för att sedan flytta muspekaren och få sig en smygtitt vad den handlar om.
För att undvika oönskad pop-up text måste därför markören bort från hela webläsaren.

Summa - Textrutan borde endast komma upp när man håller muspekaren ovanför länktexten och inte inom hela dess cell.

Edit: Denna ruta är mer täckande i Firefox än Explorer.

Det där var då ett latmansproblem :)

Då funktion i sig är mer populär än önskan att ta bort den så förblir den kvar.

Så svaret är, du får anpassa dig.

Bra idé, men skulle hellre se att man kunde få den att stå kvar i nån sekund till då jag tokgillar funktionen.

Funktionen är kanon, men för mig så blinkar rutan till en gång för att sedan uppenbaras igen som den ska... Mysko...

Funktionen är kanon, men för mig så blinkar rutan till en gång för att sedan uppenbaras igen som den ska... Mysko...

För mig funkar det klockrent ibland och ibland blinkar texten bara till... Älskar funktionen när den funkar!

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025