Only in Japan...

Lost Viking

Bastard
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Tokyo
Hoj
CBR1000RR
Vem fan i helvette skulle vilja bygga något liknande och vilken idiot pröjsar 300,000:- för missfostret. Med tanke på att man i Japan kan få en lätt beggad Busa för dryga 60K. :va :huvet

Anti-highsiderdevice.jpg
 
Dom som inte törs köra på två hjul.

Finns alltid fegisar med pengar som vill vara värst.
 
Hoppas vekligen att dom har gjort bakaxeln ledad annars funkar den lika bra som en Dnepr...
 
jag har sett modeller, dock minde, där man hängt upp bakaxeln i ngn slags fjädermojäng, så att hojen fortfarande går att luta i kurvorna. Ser helt phsyco ut...
 
Är man handikappad tex genom en tidigare Mc-olycka men vill inte lägga ner Mc-åkningen helt kan en liknande vara grejen. Det har funnits artiklar i diverse tidningar om just handikapp och trehjuliga mc. Jag kommer ihåg två olika artiklar dels en norrman som hade en specialbyggd GSX1100 med två bakhjul som hängde rullstolen längst bak. En artikel i SMC's husblad om en kille som krockade med en älg men fortfarande körde en R1 dock med stödhjul som fälldes ner under 5 km/h.
 
Jag håller med om att det kan vara ett alternativ för handikappade. Har tom. själv sett när de utvecklade det där utfällbara hjulet på KTH.

Det jag reagerar på är en trend som finns här i Japan, där man bygger om sporthojar till trikes och icke handikappade personer åker runt på såna o tycker att det är coolt. Själv tycker jag att det är helt vansinnigt.
 
Den va skit cool...:yoparty Jag hade inte tackat nej till en sån iallefall...
 
slänga på två rejält bredda däck på den jäveln och fatta va mycket grepp/acceleration man skulle kunna plocka ur hojen då :D

MIGHTY!
 
på något dragsterjippo på mantorp i somras såg ja en R1-98 med bakaxel och två feta slicks bak... de såg ganska fräsigt men vidade praktiskt vet i fan

ps, tror det va en finne som hade dne.. kanske kan förklara en del.. :rolleyes:
 
Werzion skrev:
2570006 slänga på två rejält bredda däck på den jäveln och fatta va mycket grepp/acceleration man skulle kunna plocka ur hojen då :D

MIGHTY!

Ja jäklar, vilken häftig wheelie man skulle kunna göra!
 
Säljs trikekit till de flesta sportbågar i england bland annat...:tuttar

Bolt on :tummenupp

Praktiskt om man är rullstolsbunden.. Eller bara har b kort :näsblod
 
Jag vill ha kåporna! då skulle Jag kunna tänka mig en busa!
 
Anders R skrev:
2569846 Är man handikappad tex genom en tidigare Mc-olycka men vill inte lägga ner Mc-åkningen helt kan en liknande vara grejen. Det har funnits artiklar i diverse tidningar om just handikapp och trehjuliga mc. Jag kommer ihåg två olika artiklar dels en norrman som hade en specialbyggd GSX1100 med två bakhjul som hängde rullstolen längst bak. En artikel i SMC's husblad om en kille som krockade med en älg men fortfarande körde en R1 dock med stödhjul som fälldes ner under 5 km/h.

Skönt att se att det finns folk som tänker längre än andra som bara toksågar.
Den var ju riktigt ball även om jag själv inte skulle vilja ha en.
 
Rätt häftigt för handikappade kan jag tänka mig!

Men när man sätter sidvagn på en Guldvinge t.ex. så byter man framhjulet till ett mer billiknande (platt slityta). Annars slits framdäcket ut på nolltid! Lär det nog göra på denna där :gnissla
 
Finns en 3 hjulig Guldvinge här i Vargön där jag bor som ser ut som en gigantisk Permobil, snubben som har den åkte tidigare på en 2 hjulig Guldvinge

Och han har tydligen behov av stödhjul, sägs att den har kostat 300K,
den ser hemsk ut, pastel lila.
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top