ONE Industries Trooper. Erfarenheter/Synpunkter?

Emutt

.
Gick med
13 Nov 2005
Hoj
GSXR-1000 K7
Som sagt. Är det någon som har kört med ONE Industries crosshjälm Trooper? Fick ett bra pris den och tyckte den var läcker men har inte bestämt mig än.

Emutt skrev:
2231556 Som sagt. Är det någon som har kört med ONE Industries crosshjälm Trooper? Fick ett bra pris den och tyckte den var läcker men har inte bestämt mig än.

-Rätt shysst hjälm, helt okej, dock lite klumpig o tung kanske,....finns bättre hjälmar (enligt mina egna erfarenheter och tycke), typ shoei v-moto, vfx-r, arai vx-pro mfl, men det är väl som vanligt olika, den kan ju passa dig bra,..smaken är som baken! :), prova gärna lite olika märken ...beror oxå på vad som är ett "bra" pris,...(skulle dock inte låta priset vara avgörande om jag skulle köpa ny hjälm,...tycker det är en så pass viktigt säkerhetsdetalj),...i regel så får man vad man betalar för, säkerhet kostar. :tummenupp

Halloj. Känner till en hel bunt med folk som använder den hjälmen. Kanske något klumpiga/stora. Men vikten är ju OK, skyddet verkar hålla samma klass som min Shoei.

Snygg design. Jag rekomenderar dem.

pwracing skrev:
2231900 -Rätt shysst hjälm, helt okej, dock lite klumpig o tung kanske,....finns bättre hjälmar (enligt mina egna erfarenheter och tycke), typ shoei v-moto, vfx-r, arai vx-pro mfl, men det är väl som vanligt olika, den kan ju passa dig bra,..smaken är som baken! :), prova gärna lite olika märken ...beror oxå på vad som är ett "bra" pris,...(skulle dock inte låta priset vara avgörande om jag skulle köpa ny hjälm,...tycker det är en så pass viktigt säkerhetsdetalj),...i regel så får man vad man betalar för, säkerhet kostar. :tummenupp

Jag tycker också att det är en självklarhet att säkerheten går först. Det är ju därför det är bra med synpunkter från andra användare här. Och om dessa hjälmar håller samma klass som de större märkena och företaget där jag jobbar ändå har rabatt så ser man ju inget fel i att slå till på en.

Emutt skrev:
2232112 Jag tycker också att det är en självklarhet att säkerheten går först. Det är ju därför det är bra med synpunkter från andra användare här. Och om dessa hjälmar håller samma klass som de större märkena och företaget där jag jobbar ändå har rabatt så ser man ju inget fel i att slå till på en.

-Nää,..för tusan, klart du ska köpa om du får ett bra pris!,...det ÄR en bra hjälm :tummenupp , menade inte att den va osäker o kass, tvärtom!,...(uttryckte bara mina personliga åsikter)

Jag har provat ett par smällar med mina troopers :hihi

Huvet höll varje gång, men vikten är helt klart en stor nackdel. Lägger mina pengar på en lättare hjälm nästa gång.

Back