onödig fråga...

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Kawasaki Z1000
Hej en onödig fråga bara.

Hur långt går mätaren till på en virago 125.a?

Undrar därför att en kompis säger sig ha blivit skjutsad på en sådan i 160km/h, det kan inte stämma säger jag och då undrar han varför...
( han fattar inget om motorer så tabellrabblingar biter inte)

Tängte kolla om mätaren ens går yill 160 så jag kan använda det som mothugg...

Tack.

Hahah du ska inte ens behöva det som mothugg.

En sån sunkig fan gör vell knappt 100km/h?

Det kan ju ha varit Virago modell stooor?
Finns vell 1100?

Då kan han ju glömma det.

Farsans 1400 cc kommer kanske upp i 180 om han har tur.
Det är grymt vindmotstånd i dom hastigheterna.

Men fan va mäktigt det är att åka med på en tvåcylindrig 1400 kubikare :banana
Det är fan så gött drag i den :yoparty

haha ok jag kan säga att det stämmer inte att ni âkte i 160 km/h men jag kan dock säga att mätaren gâr upp i 180 km/h och att den toppar ca 125 km/h.. hur jag nu kan veta det är att jag har en egen. och jag har mätt farten med en bil (audi a4 -98) och en mc (CB 400 tror jag det var) och det där med att dom stora cyklarna inte klarar höga farter stämmer inte jag har kört en suzuki intruder 800 cc i 211 km/h mätt med laser :yoparty

den går i 120 om du har tur. så han ljuger.

SkyNard skrev:
haha ok jag kan säga att det stämmer inte att ni âkte i 160 km/h men jag kan dock säga att mätaren gâr upp i 180 km/h och att den toppar ca 125 km/h.. hur jag nu kan veta det är att jag har en egen. och jag har mätt farten med en bil (audi a4 -98) och en mc (CB 400 tror jag det var) och det där med att dom stora cyklarna inte klarar höga farter stämmer inte jag har kört en suzuki intruder 800 cc i 211 km/h mätt med laser :yoparty

Varifrån får alla lasrar och skit? Är jag den enda som inte har det eller?

DJM skrev:
den går i 120 om du har tur. så han ljuger.

och det vet du ?! :va har du haft en likadan eller ?
min gâr iaf i 125 och jag har inte gjort nâtt speceillt med min förutom sportfilter och kapat insattsena typ 1 - 2 cm

H4 skrev:
Varifrån får alla lasrar och skit? Är jag den enda som inte har det eller?

Jadu jag fixa det genom en polare vars fader är trafikpolis :P

überjahn skrev:
Hej en onödig fråga bara.

Hur långt går mätaren till på en virago 125.a?

Undrar därför att en kompis säger sig ha blivit skjutsad på en sådan i 160km/h, det kan inte stämma säger jag och då undrar han varför...
( han fattar inget om motorer så tabellrabblingar biter inte)

Tängte kolla om mätaren ens går yill 160 så jag kan använda det som mothugg...

Tack.
öööh... en han moppefucko som tycker att 30 känns som 300? :tungan

NSR_MAN skrev:
öööh... en han moppefucko som tycker att 30 känns som 300? :tungan

haha den första logiska förklaringen pâ denna trâd :p

virago har sâ segt ax sâ det finns inte den är iaf rätt snabb upp i typ 90 km/h men sen sâ tar det imot och det gâr segt men allt har med vind och sânt att göra men den kan iaf aldrig gâ i 160 :3freak eller jo kanske om man trimmar och bygger om den totalt sâ kanske :P

SkyNard skrev:
min gâr iaf i 125 och jag har inte gjort nâtt speceillt med min förutom sportfilter och kapat insattsena typ 1 - 2 cm

en i min klass har en sådan.. han sa iaf det förut, nu har han annan dämpar så nu vet jag ej.

DJM skrev:
en i min klass har en sådan.. han sa iaf det förut, nu har han annan dämpar så nu vet jag ej.

ok jo jag ska väll köpa det i sommar jag ocksâ, men frâga om du fâr testa den.. men det skiljer sig mkt frân hoj till hoj ocksâ!!

Men nu är jag ì spanien ! :fyllisar bbl

SkyNard skrev:

120 och 125. Vilken jävla skillnad :kocko

SkyNard skrev:
haha den första logiska förklaringen pâ denna trâd :p

virago har sâ segt ax sâ det finns inte den är iaf rätt snabb upp i typ 90 km/h men sen sâ tar det imot och det gâr segt men allt har med vind och sânt att göra men den kan iaf aldrig gâ i 160 :3freak eller jo kanske om man trimmar och bygger om den totalt sâ kanske :P
köp clipon å lägg dig raklång på hojen skaffa mindre bakdrev å en lång nerförs backe :yoparty då kommer du *kanske* upp i 160 om inte mer :tungan

NSR_MAN skrev:
köp clipon å lägg dig raklång på hojen skaffa mindre bakdrev å en lång nerförs backe :yoparty då kommer du *kanske* upp i 160 om inte mer :tungan

oh ja det MÂSTE jag testa :yoparty ne fy fan va glad man är när mätaren visar 125 km/h skulle vara ett mirakel om den gick över det men hm drömma kan man alltid göra :tungan

Men jag har faktiskt funderat pâ att dreva upp den ca 1 - 2 kugg fram för den varvar sâ förjävligt :gnissla typ när jag âkte till uppsala pâ E4an sâ lâg jag i 120 där det var 110 och När jag kom fram sâ sâg jag att det siprat ut olja frân en skruv pâ motorn det var visserligen inte mkt men ca 1 cl kanske men shit va man pressa dâ :yoparty

Last edited:
SkyNard skrev:
oh ja det MÂSTE jag testa :yoparty ne fy fan va glad man är när mätaren visar 125 km/h skulle vara ett mirakel om den gick över det men hm drömma kan man alltid göra :tungan

Men jag har faktiskt funderat pâ att dreva upp den ca 1 - 2 kugg fram för den varvar sâ förjävligt :gnissla typ när jag âkte till uppsala pâ E4an sâ lâg jag i 120 där det var 110 och När jag kom fram sâ sâg jag att det siprat ut olja frân en skruv pâ motorn det var visserligen inte mkt men ca 1 cl kanske men shit va man pressa dâ :yoparty
hahah :D ligger den på varvstoppet när du kör i 125? låter ju inte så bra om den läcker olja när man kör på motor vägen :rolleyes: tästa å dreva upp 2 kugg :tummenupp

NSR_MAN skrev:
hahah :D ligger den på varvstoppet när du kör i 125? låter ju inte så bra om den läcker olja när man kör på motor vägen :rolleyes: tästa å dreva upp 2 kugg :tummenupp

Mm jo jag har inte varvmätare sâ jag kan inte säga hur mkt den varvar men det är bra mkt :yoparty

SkyNard skrev:
ok jo jag ska väll köpa det i sommar jag ocksâ, men frâga om du fâr testa den.. men det skiljer sig mkt frân hoj till hoj ocksâ!!

Men nu är jag ì spanien ! :fyllisar bbl

Kan du inte bara skriva vad din mästare går till??

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...