Omregistrering från mellan till lätt.

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Hoj
Monster 696
Tjabba grabbar, vet att det finns ett 125cc forum väldigt inaktivt dock. Samt att jag vill fråga er då ni säkert vet bättre hur det går till än några 16 åringar (som jag t.ex)

Iallafall, jag har en RS 125 2007 som är registrerad som mellanklass, och jag vill registrera den till lätt-mc. Kan jag registrera om det till lätt-mc, även fast det sitter ett Gianelli avgasrör, som jag har uppfattat det som så är det godkänt enligt EEC E3, vad det nu innebär. Står även i papprena jag fick med att det är "this kit have been specially developed for road use", snabba svar uppskattas! :tummenupp

//Marvin

Last edited:
Du måste skaffa bänkpapper på att hojen inte har mer effekt än vad den får ha - ska dock inte vara några svårigheter. Efter det får du göra en reg.besiktning och skulle ljudnivå/avgasutsläpp inte uppfylla kraven så är det möjligt att den inte går igenom. Men ta med dig papperna på avgassystemet till reg.besiktningen så går den säkert igenom och glöm inte papperna på strypningen:tummenupp

Från VV.se: "Om du köpt fordonet av försvaret, byggt det själv eller om ditt fordon är oregistrerat men tidigare har varit registrerat i Sverige och därefter inte exporterats, måste du ansöka om ursprungskontroll. "
Om den redan är reggad med full effekt behövs ingen ursprungskontroll. Det krävs bänkpapper och en reg-besiktning. Hur det se'n är med pipan vet jag inte.

Bänkning kommer ej behövas, kommer få med ett papper samt att handlaren ska kolla igenom samt montera strypkittet, dom kommer förmodligen inte ens ta av den från släpet, sa han i affären iaf :tungan

Det är bara det med pipan jag är orolig över, om jag ska behöva köpa en ny eller om det funkar med gianellit. :confused:

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage