Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Micke_Lindstrom skrev:Jag klädde om dynan på min GPZ 900R, det var inte speciellt svårt.
Det enda du behöver är som sagt en häftpistol.
Fredda66 skrev:Kostade 300spänn fick det gjort medans jag väntade hos
Alfa Bil & Båt Sadelmakeri AB
S:t Göransg. 80, 112 38 STOCKHOLM
08-30 48 76
(förutsätter naturligtvis att du bor i närheten av Stockholm.)
//Fredda
Fredda66 skrev:Kostade 300spänn fick det gjort medans jag väntade hos
Alfa Bil & Båt Sadelmakeri AB
Hoke skrev:Var det för själva omklädningsjobbet de tog 300:-, eller för att klä om sadeln?
Söker någon som kan klä om min sadel billigt med, har inget nytt sadelvöverdrag (dock det gamla som mall) så det måste "sys" eller tillverkas av sadel/skomakare.
Någon som har tipps på en dylik som är billig i stockholmstrakten (hört rykten om ett det kan skilja väldigt mycket), samt har koll på vad det brukar kosta att "få det hela gjort"?
300:- låter som en lagom peng![]()
Hoke skrev:Tack för tippsetmen frågar kvarstår(har reda kollat upp dem)...
Min XR finns inte där och jag vill varken ha de dåliga piratöverdragen eller det röda orginalen(håller inte för dynga) -det var därför jag frågade ;-)
Någon?
tomcool skrev:Är det någon som vet ett bra och hyffsat billigt ställe som klär om sadlar i Stockholm?
Ska byta ut den röda delen till svart på en sadel till en Kawa GPZ600R.
//TomCool
![]()
Miss_Orchidee skrev:Herregud.... häftpistol och ev spraylin til avskavda bitar skummgummi.... till och med lilla jag klädde om min sadel själv!
Fredda66 skrev:Tro mig när jag säger att jag försökte. Fast iofs så klädde jag inte bara om min, jag satt med kniv och sax och tog ut massa skumgummi för att skapa en snyggare profil på banditen. Så skinnet behövdes extrem spänning för att lyckas få det att sträcka ut ordentligt. Jag gjorde två seriösa försök och inget vart riktigt lyckat.
//Fredda
Om du läst ifrån början hade du sett att jag redan har klätt om min. Men den andra killen kanske aldrig fick sitt fixat. Kolla med honomMiss_Orchidee skrev:skicka hit den så hjälper jag dig billigare än skomakaren....
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |