Omklädning av dyna.

tomcool

bossmc.se
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
Kawasaki ER-6n Gul
Är det någon som vet ett bra och hyffsat billigt ställe som klär om sadlar i Stockholm?

Ska byta ut den röda delen till svart på en sadel till en Kawa GPZ600R.

// :yoparty TomCool :yoparty

Jag har klätt om en dyna. Det är lätt om du har en STARK häftpistol o hjälp med att spänna så blir det tajt o fint.

Jag klädde om dynan på min GPZ 900R, det var inte speciellt svårt.
Det enda du behöver är som sagt en häftpistol.

Micke_Lindstrom skrev:
Jag klädde om dynan på min GPZ 900R, det var inte speciellt svårt.
Det enda du behöver är som sagt en häftpistol.

Kostade 300spänn fick det gjort medans jag väntade hos
Alfa Bil & Båt Sadelmakeri AB
S:t Göransg. 80, 112 38 STOCKHOLM
08-30 48 76

(förutsätter naturligtvis att du bor i närheten av Stockholm.)

//Fredda

Fredda66 skrev:
S:t Göransg. 80, 112 38 STOCKHOLM
08-30 48 76

(förutsätter naturligtvis att du bor i närheten av Stockholm.)

//Fredda

Ja, men det är ju inte lika kul som att fixa det själv. :hihi

Fredda66 skrev:

Var det för själva omklädningsjobbet de tog 300:-, eller för att klä om sadeln?
Söker någon som kan klä om min sadel billigt med, har inget nytt sadelvöverdrag (dock det gamla som mall) så det måste "sys" eller tillverkas av sadel/skomakare.

Någon som har tipps på en dylik som är billig i stockholmstrakten (hört rykten om ett det kan skilja väldigt mycket), samt har koll på vad det brukar kosta att "få det hela gjort"?
300:- låter som en lagom peng :tummenupp

Last edited:
Hoke skrev:
Var det för själva omklädningsjobbet de tog 300:-, eller för att klä om sadeln?
Söker någon som kan klä om min sadel billigt med, har inget nytt sadelvöverdrag (dock det gamla som mall) så det måste "sys" eller tillverkas av sadel/skomakare.

Någon som har tipps på en dylik som är billig i stockholmstrakten (hört rykten om ett det kan skilja väldigt mycket), samt har koll på vad det brukar kosta att "få det hela gjort"?
300:- låter som en lagom peng :tummenupp

kolla på http://www.duells.se/katalog/frames.asp?dept_id=3420&sqlquestion=sub_departments&main_dept_id=3420

kolla under sadelklädsel så kan du nog göra det själv eftersom dessa är skryddarsydda för modellen.

Tack för tippset :tummenupp men frågar kvarstår(har reda kollat upp dem)...
Min XR finns inte där och jag vill varken ha de dåliga piratöverdragen eller det röda orginalen(håller inte för dynga) -det var därför jag frågade ;-)
Någon?

Hoke skrev:
Tack för tippset :tummenupp men frågar kvarstår(har reda kollat upp dem)...
Min XR finns inte där och jag vill varken ha de dåliga piratöverdragen eller det röda orginalen(håller inte för dynga) -det var därför jag frågade ;-)
Någon?

Jag va nere hos en firma här i Linköping och frågade dem. De skulle ha 500 för material och tillverkning av nytt fint sadelskinn till min XR600R

så ring en sadelmakare och fråga. Klart enklaste ;)

/oXydex

Tel. 08-30 48 76
S:t Göransg. 80, 11238 STOCKHOLM

De gjorde min sadel till gammelgixxern. 1000 spänn inklusive material och så. Det var inte billigt, men jäkligt bra.

Det kostade 300kr för endast omklädnad. Material kostar säkert lite olika beroende på vad du vill ha för något.

Ring och fråga!

//Fredda

tomcool skrev:
Är det någon som vet ett bra och hyffsat billigt ställe som klär om sadlar i Stockholm?

Ska byta ut den röda delen till svart på en sadel till en Kawa GPZ600R.

// :yoparty TomCool :yoparty

Herregud.... häftpistol och ev spraylin til avskavda bitar skummgummi.... till och med lilla jag klädde om min sadel själv!

Miss_Orchidee skrev:
Herregud.... häftpistol och ev spraylin til avskavda bitar skummgummi.... till och med lilla jag klädde om min sadel själv!

Tro mig när jag säger att jag försökte. Fast iofs så klädde jag inte bara om min, jag satt med kniv och sax och tog ut massa skumgummi för att skapa en snyggare profil på banditen. Så skinnet behövdes extrem spänning för att lyckas få det att sträcka ut ordentligt. Jag gjorde två seriösa försök och inget vart riktigt lyckat.

//Fredda

Fredda66 skrev:
Tro mig när jag säger att jag försökte. Fast iofs så klädde jag inte bara om min, jag satt med kniv och sax och tog ut massa skumgummi för att skapa en snyggare profil på banditen. Så skinnet behövdes extrem spänning för att lyckas få det att sträcka ut ordentligt. Jag gjorde två seriösa försök och inget vart riktigt lyckat.

//Fredda

skicka hit den så hjälper jag dig billigare än skomakaren....

Tips: man kan använda kontaktlim av bra kvalitet istället för häftpistol. Det håller.

Fan vad bra Sporthoj är ibland. Jag köpte tyg och skulle klä om stolarna hemma så var min rätt nya Rapido häftpistol åt helsike för klen. Googlar och får direkt träff här också ligger Alfa Bil & Båt ca 5 minuter från mig. Han lovade inget pris man jag sa att antingen köper jag ny pistol eller lämnar in så förhoppningsvis inte alltför dyrt.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti