ombyggd r1 -01

jerkap71

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2007
Hoj
-01 yamaha r1, en 200cc kinahjuling och en kxf450-10 åt junior
Nu börjar min kära moppe på å bli klar efter nerplockning i vinter,de e mest lite finlir kvar bara...
Jag har lackat om all plast samt en del aluminium åsså har jag byggt ett nytt avgassystem så att jag fick två ljuddämpare under cutsen istället och blev av me exup ventilen....de vart gött ljud i henne nu :yoparty
Jag lägger in lite bilder men har dessvärre vart lite dålig på att fota under tiden jag byggt.....första bilderna e ifrån i fjol å sen hur hon ser ut nu...

Hade bra i vårsolen

Ja de gick ju jättebra me bilderna...:va ... de va för stora filer tydligen å ja e inte nå haj på de här me dator....haha....jaja...ska se om ja kan få till de imorgon...

Last edited:
bilder i mitt garage

Nä jag var inte kar nog å få till bilder här i forumet men därimot så finn de bilder på den i mitt garage....där behövde man inte göra dom mindre tydligen... hoppas någon orkar gå den vägen å kolla på den å kanske säga vad dom tycker....saker som borde vara annorlunda eller saker som ni tycker är bra...

Personligen skulle jag kortat ner burken lite, sticker ut liiite för mycket och stör. Sen kanske själva avgasröret kunde gå upp närmre svinginfästningen istället för mitt på?

Men hojen ser bra ut. :tummenupp

Bifogat

• visabild.jpg
    visabild.jpg
    51.3 KB · Visningar: 153
Håller med RedEye, fin färg på bågen men avgassystemet sabbar alltihop. Det sticker ut för långt & själva dragningen är inte allt för grann. Korrigera detta & den kommer att se bra mycket bättre ut!

De e ju av rent praktiska skäl det går där det går....finns inte plats längre fram för fotpinnarna skull, på nyare så går röret upp mellan fotpinnarna och svingen men skullle man göra så på denna så fanns de bara plats med ett halv tums rör tyvärr..... men men men ja håller på å gör skydd i kolfiber som kommer att täcka in rören samt en undertail me trekantigt baklyse och ljudämparna e inte klara heller....dom ska både lackas, kortas, riktas lite neråt och få ett snyggare slut.... som de e nu så e de originallängd på rören,jag har endast tagit isär dom å fyllt i mer dämpning....
Tack för åsikterna.....de e ju ungefär de ni tyckte skämde som e kvar å fixa på den....å de e ju bra...
hej hej

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back