jimpo
"THE DUKE"
jag har mekproblem, har inte mekat sen jag hade dt50 å då gick det åt pipsvängen. nu när jag erkänt detta kanske jag kan få lite hjälp. köpte en duke för några månader sen å ägaren innan har öppnat, eller vad jag ska kalla det, luftburken genom att ta bort nått plaströr som jag fick i handen när jag köpte hojen, han har även satt på doma dämpare. och nu till min fråga, måste jag inte byta munstycken i förgasaren bara man byter burkar? luft/soppablandningen måste ju ändras drastiskt och jag märker en ganska grov fördröjning när jag gasar fullt, speciellt på 2:an. och om jag nu måste byta munstyckerna, hur gör jag? och vilken storlek ska det vara? eller ligger problemet någon annanstans, för jag gillar när det drar men när jag kommer upp till 2:an å vrider på så att handleden knakar, så sticker den nån sekund, blöddrar till, e helt tyst i vad som känns som en evighet å sen bryter helvetet löst å då känns allt bra men den där fördröjningen retar mig galen. det ska ju lira ju. tacksam för hjälp.