Ombestyckning av Keihin CVK D40

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Jag är igång och slutför det sista på min ZX9R motor och skall bestycka om förgasarna. Det sitter som sagt 4st Keihin CVK D40 förgasare på.
Är det någon som har koll på vilka lågfart respektive huvudmunstycken man skall använda? Och schimsa nålarna såklart.
Original är:

Huvud #32
Lågfart #185

Räcker det att gå upp till tex lågfart #38-39 och huvud #190?

Är det verkligen ingen som har kunskapen om detta?? Med så mycket kompetens på Sporthoj:va

svårt om du inte berättar vad du har gjort med den och hur den går nu....

Ber om ursäkt om jag var lite otydlig:Bugar

Jag skall köra i ett K&N filter, ett kortat bolt on effektsystem och sedan tas samtidigt "airduct" prylarna väck med tanke på att det handlar om en streetfighter.
Med dessa åtgärder så bör väl förgasarna bestyckas om? Det säljs som bekant ett Dynojetkit till hojen så det finns en anledning till denna åtgärd.

Jag tror inte att nålarna är ställbara då det i Dynojetkittet medföljer schimsbrickor till nålarna?

Att jag inte köper ett färdigt kitt beror på, enligt hörsägen, att det är dålig kvalité på dessa prylar.

Åk till närmsta ställe med en MC dyno så du kan använda en Lambda mätare.
1. det är mycket lättare att ställa in.
2. Det blir rätt.

Jag körde med dynojet på min zx9a förut, nog gav det lite extra effekt. men effekt-kurvan var skit kass. allt eller inget.:gnissla
Plus att den drog en massa soppa.
Nu har jag satt i nya orginal grejor, bara ljuddämparen som har lite mer flöde än tidigare...nu går den som en dröm!:tummenupp och effekt duger fint åt mig.

Annars är det någ smidigast att köra i bänk, att gissa sig fram när man har fyra förgasare låter jobbigt.

Tror inte mitt dynojet-kitt var kört i bänk dock.
Orginal nålarna är ställbara.
Vill du köpa K&N filter och dynojet är det bara att du PM:ar:D

Last edited:
Jag körde med dynojet på min zx9a förut, nog gav det lite extra effekt. men effekt-kurvan var skit kass. allt eller inget.:gnissla
Plus att den drog en massa soppa.
Nu har jag satt i nya orginal grejor, bara ljuddämparen som har lite mer flöde än tidigare...nu går den som en dröm!:tummenupp och effekt duger fint åt mig.

Annars är det någ smidigast att köra i bänk, att gissa sig fram när man har fyra förgasare låter jobbigt.

Tror inte mitt dynojet-kitt var kört i bänk dock.
Orginal nålarna är ställbara.
Vill du köpa K&N filter och dynojet är det bara att du PM:ar:D

Det låter som jag skall ta en funderare till när man läser vad du skriver:3freak
Kraften lär ju räcka till en streetfighter ändå:tungan
Hmmm nu fick du mig på andra tankar:D

Tycker inte att du ska röra lågfarten innan du provkört o kännt hur den känns.
Huvud munstycket borde du kunna sätta i ett lite större redan från början.

Har dynojet kit i min zx6r med annan dämpare och KN filter, den har fin effektkurva o drar 0,55-0,6 vid lagom sportig körning. så att dynojet skulle göra den törstig håller jag inte med om.

Som sagt min hoj var antagligen inte bänkad och justerad med dynojet-kittet på, Där av den höga soppa förbrukningen.
Dyno-nålarna är ju trubbigare, vilket gör att dom inte behöver lyftas lika högt för att släppa på lika mycket soppa. Tror att detta bidrog till på/av effekten. Gick inte att köra mjukt. Nån annan som känt detta? (som även har provat orginal)
Menar bara att dessa hojar går bra från fabrik, vill man få dom att gå bättre ska man göra det på riktigt i en bänk. Är nog många trimmade hojar som faktiskt går sämre än orginal, lurade av ljudet och annorlunda effektkurva.

SuperdukeGBG:
Kör också sf, har pluggat kleen, (98) och dragit "airduct" slangen till luftburken. funkar bra för mig.

Ett par länkar till dom som funderar på att göra det samma:
http://www.streetfighters.com.au/forum/post.asp?method=ReplyQuote&REPLY_ID=57685&TOPIC_ID=1396&FORUM_ID=5

http://www.jonesisland.com/7r/motor/index.html

Dyno var ett lyft för mig, bänkad på Beviks. De plockade bort några vakumslangar också. Nu drar den ordentligt i hela registret och har bättre vrid, går jämt på alla varv och jag har en stabil tomgång. Lite trögstartad riktigt kall.

De testade med standardmunstycken och nålar först, men de fick inte till det, därav Dyno.

Ingen märkbar ökning av förbrukningen.

SuperdukeGBG:
Kör också sf, har pluggat kleen, (98) och dragit "airduct" slangen till luftburken. funkar bra för mig.

Ett par länkar till dom som funderar på att göra det samma:
http://www.streetfighters.com.au/forum/post.asp?method=ReplyQuote&REPLY_ID=57685&TOPIC_ID=1396&FORUM_ID=5

http://www.jonesisland.com/7r/motor/index.html[/QUOTE]

Länkarna var super:tummenupp:tummenupp
Mkt användbara! Tack:Bugar

Enligt dom så verkar det som man skall gå upp 4 storlekar på huvudmunstycket i vilket fall? Nu skummade jag bara igenom dom men skall gå igenom dem mer i detalj.:)

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...