Om någon undrat vart jag tagit vägen....

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
så kan jag meddela att jag inte har någon hoj sen ca. 3veckor tillbaka. Jag blev påkörd av en ung bilist i sportbil på en 50väg. Själv skulle jag svänga vänster i en T-korsning och killen kom från vänster och hade väjningsplikt. Inte nog med det så höll han en bra bit över 75, närmare 100 såg det ut som innan han såg mig och började bromsa. Bromsspåren blev över 30m långa för att stanna av vid krockplatsen och sedan fortsätta 10m till. SJälv klarade jag mig hyffsat med feta blåmärken, en vänsterfot som fortfarande är svullen (en JÄVLA bula på kanske dubbel vanlig omkrets av benet hade jag dagen efter), lite småsår och ont i nacken. Körde med full offroad/touring utrustning förutom ryggskydd som är i skumgummi. Utan dessa och speciellt mina stövlar hade jag nog inte mått som jag mår idag :tomten
All utrustning förstördes och har idag fått reda på att hojjen ska skrotas. Då är man ståendes i ytterligare några veckor tack vare EN JÄVLA BILIST I EN JÄVLA PLÅTBURK! :huvet :huvet

(Snälla farbror blå gav bilisten böter för fel på bilen men inte mer för det går minsann inte att bevisa ens med flera vittnen och mätningar. Jomantackar....)

Bifogat

• Skadorna 008sm.JPG
    Skadorna 008sm.JPG
    138.3 KB · Visningar: 222
  • Skadorna 009sm.JPG
    Skadorna 009sm.JPG
    134.3 KB · Visningar: 139
Lider med dig! Inte många som vet vad högerrelgeln innebär nu förtiden (är det någonsin nån som har det förresten?)

Varför går det inte bevisa nåt om det nu fans vittnen, mätningar, mm? Ingen som vill ställa upp och vittna?

NoLimit skrev:
Lider med dig! Inte många som vet vad högerrelgeln innebär nu förtiden (är det någonsin nån som har det förresten?)

Varför går det inte bevisa nåt om det nu fans vittnen, mätningar, mm? Ingen som vill ställa upp och vittna?

Jag tänkte släppa förbi den jäkeln om han vore något närmre men grejjen va att han såg ut o va 100m bort och jag tänkte inte alls på att han kunde komma så snabbt som han gjorde. Varför det inte går att bevisa har jag ingen aning om, polisen intervjuade flera på plats osv men när jag pratade med dem på stationen sa de att deras personliga åsikt är att reglerna är sjuka men att det inte går att bevisa något. Som exempel fick jag killen som körde ihjäl 5personer (en hel familj) på motorvägen med lastbil och onykter på fel sida av vägen men endast fick 4år.

Tack å lov att du klarade dig så pass bra ändå...kunde ju slutat betydligt värre. En polare var med om en vänstersvängskrock för drygt 3 veckor sedan. Mötte bilist som bestämde sig för svänga in vänster i hopp om att hinna före polaren kom fram till korsning...mycket felbedömt :crash
Nu, efter 3 V på sjukan har nyligen fått nya hjul..med stol på att åka ett tag :(

Bilisten blev iaf av med körkortet på plats...vet inte om han även var påverkad...

Glad sommar och kör försiktigt när ny hoj införskaffats :tummenupp

Bodin skrev:
Tack å lov att du klarade dig så pass bra ändå...kunde ju slutat betydligt värre. En polare var med om en vänstersvängskrock för drygt 3 veckor sedan. Mötte bilist som bestämde sig för svänga in vänster i hopp om att hinna före polaren kom fram till korsning...mycket felbedömt :crash
Nu, efter 3 V på sjukan har nyligen fått nya hjul..med stol på att åka ett tag :(

Bilisten blev iaf av med körkortet på plats...vet inte om han även var påverkad...

Glad sommar och kör försiktigt när ny hoj införskaffats :tummenupp

Tackar, glad och olycksfri sommar på dig med!!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman