Om man tagit A2 kort innan reglerna får man Gratis obeg?

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Tjena, har en polare som tagit A2 / mellanklass innan dem nya reglerna.
Får han gratis A obeg efter 2år eller får han köra upp så som dem nya reglerna säger?:va

Last edited:
Fanns inget A2-kort innan de nya reglerna, det han har är A begr, ja hans kort blir obegränsat om 2 år.

rätta mig om jag har fel men jag tror att han måste köra upp för att få obegränsad. behöver alltså inte göra skrivningen!

Jag har en liten knepigare fråga. Vad säger snutN om man åker runt med 35 kw på det gamla begränsade kortet ? Iochmed att det är 35 kw på det nya

-"Ajabaja".. :smasha

Max 25 kW på ett A begränsat. Svaret är inte ett dugg knepigt, du kör ett fordon du inte har behörighet för (eller din kompis). Olovlig körning = böter (typ 1500 kr eller 30 dagsböter).

Last edited:
Lika bra att köpa en strypningssats för pengarna. Det blir till och med billigare än 1500kr om man köper strypningssatsen från Tyskland.

På de "äldre" körkorten står det A när man har A begränsat, på de nya korten borde det stå A2 vilket betyder att det blir lite knepigare om polisen stoppar en om man vill dra runt på en 35kw:are på de äldre begränsade A-korten :tungan

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park