Blev påkörd bakifrån av en bil när jag höll på att stanna vid ett övergångsställe.. Polis hade inte tid att komma. Jag hade inte sinnesnärvaro nog att ta telefonnummer av vittnen. Det enda som blev gjort var att vi fyllde på en skadeanmälan, tydligen tyckte bilföraren att jag tvärnitade. Det var en dubbelfilig väg där en bil på höger sida redan hade hunnit stanna för förbipasserande.. Hade han inte kört in i mig hade tjej + barn på övergångsstället varit i skottlinjen.
Det jag undrar är, ska jag ringa polisen och göra en skadeanmälan trots att bilisten ringde och fick besked att de inte kan komma? En annan fråga är, hur stor är chansen att försäkringsbolagen ger bilisten rätt om han hävdar att jag bromsade för hårt? Det lät som om han inte alls ville ta på sig skulden
Annars klarade jag mig utan skador. Lyckades hålla hojen på hjul. Men bakkåpan sprack, kolfiber-slipon mitt itu, och däcket läcker luft. Inga andra skador vad jag kunde se..
Det jag undrar är, ska jag ringa polisen och göra en skadeanmälan trots att bilisten ringde och fick besked att de inte kan komma? En annan fråga är, hur stor är chansen att försäkringsbolagen ger bilisten rätt om han hävdar att jag bromsade för hårt? Det lät som om han inte alls ville ta på sig skulden

Annars klarade jag mig utan skador. Lyckades hålla hojen på hjul. Men bakkåpan sprack, kolfiber-slipon mitt itu, och däcket läcker luft. Inga andra skador vad jag kunde se..