olycka Uppsala

desivon

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
nada, teoripluggare
Åkte förbi Vaksalagatan för en 20-30 minuter sen och och såg en kraschad kawa zx6r med akropovic system(utblås). Framkåpan var lite mosig, men annars såg det oki ut. Inga ambulanser var där då. Polisen stod och höll i en vanlig cykel som såg ganska mosad ut, krock med cykel? Ngn som vet mer om vad som hänt?

Hoppas iaf att det gick bra för alla inblandade.

Kryptonit skrev:
Sphyrna har väl originalsystem på sin hoj..

Jag hoppas också att det slutade bra.
Jag har ett Yoshi-blås nu (ett franskt som hette Ninja förut) och jag har tack och lov inte krockat idag. Håller tummarna för att det gick bra för min märkes/modell - broder/syster. Samt för eventuellt då krockad trampcyklist.

desivon skrev:
Polisen stod och höll i en vanlig cykel som såg ganska mosad ut, krock med cykel? Ngn som vet mer om vad som hänt?

Typiskt Uppsala! Där verkar kravet för att få cykla i stan vara att man går en kamikaze-kurs i självmord. Studenter verkar inte vara allt för smarta ändå... :rolleyes:

Hoppas alla klarade sig bra!

Det märkliga är att alla klagar på cyklisterna när dom kör bil/mc (med all rätt) men när dom sitter å trampar själva så brukar inte rödljusen, övergångsställ och stopskyltar existera.

mibe04 skrev:
Det märkliga är att alla klagar på cyklisterna när dom kör bil/mc (med all rätt) men när dom sitter å trampar själva så brukar inte rödljusen, övergångsställ och stopskyltar existera.

Givetvis inte. Jag står över lagboken :fakta

Död åt cyklande studenter i stan :mad:

desivon skrev:
Åkte förbi Vaksalagatan för en 20-30 minuter sen och och såg en kraschad kawa zx6r med akropovic system(utblås). Framkåpan var lite mosig, men annars såg det oki ut. Inga ambulanser var där då. Polisen stod och höll i en vanlig cykel som såg ganska mosad ut, krock med cykel? Ngn som vet mer om vad som hänt?

Det verkar som det gick ganska bra. Vet fortfarande inte vem det är dock.

Frn UNT.se

Motorcyklist körde på cykelburen kvinna

2003-09-03 18:48

Av:UNT
En kvinna i tjugoårsåldern blev på onsdagseftermiddagen påkörd av en motorcykelburen man i korsningen Björkgatan Vaksalagaten i Uppsala. Motorcykeln körde på Vaksalagatan in mot stan när den cyklande kvinnan helt plötsligt dök upp bakom en stillastående bil som just skulle svänga av från Vaksalagatan. Båda skadades lindrigt men fördes ändå till Akademiska sjukhuset. Motorcyklisten, en man i 30-års åldern, fick skrubbsår på en hand och arm och klagade även över smärtor i höften. Kvinnan fick skrubbsår i huvudet.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!