Olycka/stöld/tack....

hedstrom1973

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2015
Hoj
Kraschad/Stulen
Hej alla!

I lördags den 26/9e var jag i en olycka på slingerbulten.
Skulle främst vilja tacka den hojåkare jag tror rapporterade olyckan, tror han stod där när polis var på plats och jag gjorde tummen upp till honom. Kommer gärna i kontakt med dig för ett mer civiliserat tack/info om vad som hände. :) Du hade en svart huv/collegetröja med någon stockholmsklubbs märke på. Ni var 3 stycken som körde tillsammans tror jag. Tror vi möttes på slingerbulten åt andra hållet en sväng innan jag körde av också.
Olyckan var anmäld 13:45 ca. Jag hade blå/vitt helställ och körde en svart R6a.
Hojen verkar ha blivit stulen, sågs på plats av en kompis 18-1830 men var borta vid 22:30 när han skulle hämta hojen åt mig. Smart att sno en krockskadad hjälm också? :D

Jag mår efter omständigheterna väldigt bra. Hemma från sjukhuset med mirakulöst inga skador alls mer än blåmärken och ömhet.

Kör försiktigt alla!

/Johan

Hej!
Skönt att höra att allt gått bra, låter som en jäkligt otrevlig krasch faktiskt. :(
Jag har var inte på plats men om du kikar in på Facebook och kollar på gruppen Bultens Vänner så finns det en liten "efterlysning" om hur det gick för dig av killen som var med på plats.
Krya på dig och hoppas det löser sig med hojen. :hej

Skönt att du klarade dig, hoppas att hojen kommer till rätta snart!!

Jag var där och snurrade vid kanske 16-17 och såg vad som antagligen var din hoj i diket. Svart sport ganska mosad.
Blir väldigt glad att höra att du klarat dig helskinnad!:tummenupp
Obegripligt att nån far dit och stjäl resterna av din R6;a, vad är det för en tomte?
Men med tanke på att folk kör ihjäl sig då och då på slingerbulten är ju den totala utgången av olyckan ändå av den lyckligare sorten.
Träd och stenar bredvid vägen är ju inget att skoja om.
Hoppas fb bistår på nåt sätt kring hojen!

Får man fråga hur avåkningen gick till, såg ut som det var lite fuktigt i skuggan i den kurvan? Stannade till och tittade precis vid hojen. Skönt att du klarade dig oskadd hur som helst, det märks att det börjar bli halt nu med lite lägre temperatur. :tummenupp

Har du kollat med polisen om dom har ringt någon bärgare som har hämtat den ?

Skönt att höra att det under omständigheterna gått bra! Jag passerade precis när ambulansen kommit på plats.

Det låter helt sjukt att någon norpat hojen då den var rätt rejält kraschad. Kan det ha varit Trafikverket eller Polisen som av t.ex. säkerhetsskäl bärgat bort hojen då den låg rätt nära vägkanten? Det låter iofs rätt osannolikt, men det är å andra sidan också rätt osannolikt att någon orkat stjäla en totalkvaddad hoj... :huvet

Enligt "bultens vänner" på facebook heter killen som larmade Mikael "Staven" Staverud.
Hoppas du får tag på honom och att det är rätt kille.

Om detta är du vill säga:
12038956_10153269032727293_7211556820972639018_o.jpg

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP