Olycka igen!

Gixxer Rolle

Värst i klubben
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
Från Aftonbladet (kör försiktigt så det inte blir fler). :(

MC-olycka i Munkarp
Tre personer skadade och förda till sjukhus.

En olycka med en motorcykel och två bilar inblandade inträffade vid 12-tiden på väg 13 vid Klingstorp, nära Munkarp i Höörs kommun.

Motorcyklisten skadades allvarligt vid olyckan, som enligt uppgift ska ha inträffat när en av bilarna skulle göra en vänstersväng.
– Ytterligare två personer skadades och har förts till sjukhus i Lund, säger Lars Rosberg, vakthavande befäl på polisen i Skåne län till aftonbladet.se.

Hörde om den! Var själv och körde på samma väg idag! Max en halvtimme innan olyckan! Jävligt tradigt när sånt händer!

Verkar inte som om han på MCn klara sig! eller?

En gissning är att MC skulle köra om 2 bilar och den första svängde vänster och såg inte MC i backspegel, dom krockade och bil2 körde in i stjärten på bil1... Hoppas alla klarar sig! :Bugar

Han klarade sig dessvärre dåligt.... :död :angel
Undrar om det var sporthojs snubbe?!
Urklipp från aftonbladet:

"Dödsolycka utanför Höör
En man i 30-årsåldern avled på lördagen i samband med en trafikolycka vid Munkarp på riksväg 13 nära Höör. Olyckan inträffade i samband med att mannen, som körde motorcykel, gjorde en omkörning, skriver TT.

Av okänd anledning körde motorcykeln in i den framförvarande bilen och kastades sedan över i motsatta körbanan där den kolliderade med en mötande personbil. En man och en kvinna i den mötande personbilen skadades och fördes till sjukhus"

Så tråkigt de ska hända.. Mina gamla hemmatrakter.. Vi får skänka våra tankar till hans släkt o vänner..

Såg det precis på text-tv, otroligt tråkigt, andra dödsolyckan den här veckan, det är 2 för många, oavsett vems fel det har varit.
Skänker en tanke till familj och vänner!

Jag ryser varenda gång jag ser en Honda HRC, får otäcka flashbacks av golfen som har en sån planterad i sig, där tre pers dog :( Samma känsla gör sig påmind så fort man närmar sig en korsning med en bil i...

Jo, det händer så grymt mycket nu.. Och många "svensson"människor säger att det bara är galna adrenalinfyllda 20:åringar som kör ihjäl sig och de är deras eget fel.. Blir så arg! Inte många bilar som visar hänsyn ute i trafiken, men klandrar inte alla..

Inte precis lönt att rettor o ninjor stegrar ute på motorvägen.. Lär ju inte sänka försäkringarna heller precis..

Hejsan, vet inte hur jag ska börja men kawapeter var en av mina bästa vänner. Han som lärde mig allt om kurvtagning motstyrning hojval bromsar.
Utan han hade jag inte haft någon hoj idag.

Lite frågor: Hur är vägen? skick? hastighet? dolda krön? räcken? bebyggelse?

RIP
"Bästa Polaren kawapeter Love you man!!!!"

t-quick skrev:
Hejsan, vet inte hur jag ska börja men kawapeter var en av mina bästa vänner. Han som lärde mig allt om kurvtagning motstyrning hojval bromsar.
Utan han hade jag inte haft någon hoj idag.

Lite frågor: Hur är vägen? skick? hastighet? dolda krön? räcken? bebyggelse?

RIP
"Bästa Polaren kawapeter Love you man!!!!"

Sorgligt lider med dig! :(

Kan tyvärr inte minnas hur just den vägen är! Körde en väldigt stor runda den dagen på massor småvägar, så tyvärr!

BTW: En polares polare låg som tredje bil efter honom när krashen skedde.

Vila i frid! :(

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...