Olycka i åkersberga

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5571323.ab

Jag vet precis vilken kurva det är. Nära Vaxholmsvägen, och en refug i mitten av kurvan som separerar den i två körfält. Kommer man över på fel sida där så är det klippt, för man kommer inte tillbaka på rätt sida pga refugen.

Det måste ha gått jäkligt snabbt om man hamnat så fel.........

Det värsta är att just den kurvan har rent generellt väldigt mycket olyckor med mindre trevlig utgång inträffat i så jag förstår helt ärligt inte varför man chansar där just med tanke på att man inte har någonstans att ta vägen.

Det värsta är att just den kurvan har rent generellt väldigt mycket olyckor med mindre trevlig utgång inträffat i så jag förstår helt ärligt inte varför man chansar där just med tanke på att man inte har någonstans att ta vägen.

Minns när jag var liten och bodde i Åkersberga. Gick många bilrace på den vägen då, och det var nån som strök med varje år.

Personen ifråga var Täby-bo och hade tydligen hyfsat nytaget kort. Se olyckstråden.

Båda kurvorna med refug är rätt skarpa och har skymd sikt. För att komma på fel sida där så ska det till en redig felbedömning eller sladd/vobbel i ingången.

Om någon har mer information kring olyckan så posta gärna. Var bekant med personen ifråga sedan ett antal år tillbaka, jag saknar ord och är minst sagt chockad över det hela. Mina tankar går till vänner och familj....

Var det kurvan där Svinningevägen/Skåvsjöholmsvägen möts?
11258526.jpg

Eller den andra kurvan med refug?
18789405.jpg

Last edited:
de kurvorna borde ju inte va några större bekymmer , men tråkigt att ngn omkommer iaf , skänker en tanke till nära o kära

de kurvorna borde ju inte va några större bekymmer , men tråkigt att ngn omkommer iaf , skänker en tanke till nära o kära

Så kan du ju inte skriva. Killen var en färsking - då är ALLT ett bekymmer, speciellt med klass7hoj och en bra bit över rådande hastighetsbegränsning för den vägen.

Du hade nog klarat det kanske - grattis, du är bättre än han som omkom. Okej.

Trist att det händer, men det gör det till sist när man pressar i trafiken på det viset. Eller så blev han rädd och bara låste sig själv helt - ingen som vet.

Var det kurvan där Svinningevägen/Skåvsjöholmsvägen möts?

Eller den andra kurvan med refug?

Tittar man på bilden på aftonbladet så ser ut som det var den med refugen. Var den jag menade som varit så olycksdrabbad under alla år. Var även den jag uppfattade det som att det var av min sambos farsa.

Tycker kurvorna ser inte så farliga ut på bild men vi som har åkt där många gånger vet att bägge är värre när man åker där framför allt den där olyckan skedde den kurvan nyper rätt friskt känner man inte till vägen är det nog lätt att göra bort sig där..

Skänker en tanke till familj & inblandande

Så länge vi använder våra vägar som racerbanor kommer tyvär såna här olyckor
att hända hela tiden. Kan vi få stopp på det skulle vi spara många liv varje år.

Skänker en tanke till familj och vänner

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...