olycka: Honda CB919F Hornet

Mackan_HBG

Buskisförare
Gick med
30 Apr 2008
Hoj
Njae, eller?
Nu var det min tur att smälla. inte haft körkortet så länge, men trodde jag var säkrare än vad man var.

Kom genom en rondell på okörd mark och missbedömde kurvorna. Trodde bara det var en högerböj, så gasen lät sig ökas.. Vips svängde vägen vänster och jag gick ut i stycket efter en sluttning på 1,80m. Studs i marken fortfarande på hojen och sedan en luftfärd på 10-15 meter in i en hästhage medans hojen fortsatte genom 4! staket pålar..

Facit: Svullen arm, muskel skador, smärtor i rygg och nacke, stukad finger och framförallt en erfarenhet rikare!

Enligt läkaren hade jag änglavakt, och höra dessa ord från honom gjorde att jag verkligen tänkte efter.

Cykeln är numera skrot!

Kör lugnt mina vänner, återkommer med bilder..

Tur i oturen då.
Skönt att du klarade dig utan större skador, synd på hojen dock.

Vilken rondell var det? Bara nyfiken.

Själv kollade jag in en skylt igår åt höger, när jag tittade fram svängde vägen brant till vänster! Ut i lösgruset på dikesrenen... Faan va skraj man blev.

Inte för att strö salt i såren men man är inte så tuff dagen efter en klotning.
Man upptäcker att man har ont på ställen man inte visste man hadde:rolleyes:

Åter igen skönt att det inte gick värre:)

Tur att inget gick sönder på dig, hojar har jag hört att dom massproducerar i Japan ;)

När jag avverkade skog med min hoj för några år sen vände läkarn på intensiven på mig å letade efter vingarna, han hade svårt att greppa att jag inte har några skador. Så jag förstår verkligen vad du menar! Lite andra chansen-känsla över det hela!
Ta det lugnt nån dag, vila kroppen, sen måste du börja röra på dig så du inte stelnar ihop! Snacka med en sjukgymnast!

Det var vid nybygget ute vid mariastaden det inträffade.

Alla man känner har gått omkull minst en gång, och nu är man en i mängden.
Är riktigt glad man klarade sig så pass bra.

Rörligheten börjar komma tillbaka i både armar och ben, var ute igår och letade efter ny hoj.
Vet dock inte riktigt vad man ska ge sig på.

Någon som har erfarenhet av trajja? T.ex Speed triple 955i?

Tack för ert medlidande grabbar :tummenupp

Inte så väldigt bra bilder men det får duga för stunden.

Bifogat

• mindre skala2.JPG
    mindre skala2.JPG
    169.4 KB · Visningar: 66
  • mindre skala.JPG
    mindre skala.JPG
    165.3 KB · Visningar: 88
Last edited:
Tråkigt att det hände, men som du säger, en erfaranhet rikare.

hojen går alltid att ersätta, svårare att fixa kroppsskador

Någon som har erfarenhet av trajja? T.ex Speed triple 955i?

Tack för ert medlidande grabbar :tummenupp

Grattis till att du klarade dig så bra. Lät som en ganska rejäl smäll, så du ska skatta dig lycklig, hade lätt kunnat gå illa. :tummenupp

Äger själv en Triple 955i -04a som är totalkvaddad efter en singelolycka för 2 veckor sedan. Och jag måste säga att det är den bästa hojen jag någonsin kört. Punkt.
Älskar motorkaraktären i triplarna, och just Speed Triplen är en snygg hoj som ganska bekvämt transporterar en från A till B, och om man ens känner sig ett uns busig så ställer den upp på en gång.

För mig var det mest motorkaraktären som gjorde att jag föll pladask. Vrid från låga varv som påminner om en v-twin, men effekt på topp som påminner om en radfyra. Perfekt kompromiss enligt mig.

Nu är ju smaken som baken, men jag tycker definitivt att du ska prova en hoj med den motorn. Så får du bedöma själv. :yoparty

Va skraj man blev där ett tag, trodde det var min kompis Mackan.

Men jaja, händer det så händer det.

om man ens känner sig ett uns busig så ställer den upp på en gång.

Vrid från låga varv som påminner om en v-twin, men effekt på topp som påminner om en radfyra. Perfekt kompromiss enligt mig.

Tack ska du ha!

Man blev ju inte mindre sugen efter ditt upplägg :tummenupp

Ägarna till trajjan verkar nöjda då det inte är överflöd med beg, åtminstone inte i närheten av mig, men is i magen är väl vad som gäller.
Funderar att ta en sväng till Yamaha imorn, där står en 955i till salu.

Återkommer om så blir fallet :D

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...