Olssons bil & mc???

Status
Ej öppen för fler svar.

DaMalm

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2009
Hoj
2004 Kawasaki zx10r, zx7r
Tja! Tänkte kolla om någon har några erfarenheter av "Olssons bil & mc" i Ängelholm? Sett att dom har grymma priser på hojar med sjukt låga mil.. Har varit i kontakt med dom, och fått info att alla hojar kommet från Tyskland.. Min fråga är egentligen enkel, kan man lite på detta???

Nja, att alla hojar kommer från Tyskland stämmer väl inte riktigt.. :va

Jag köpte min nya Gixxer där och då tog dom min CBR 1000 i inbyte och den var ju svensksåld. :D Fick föv ett mycket bra inbytespris så jag är nöjd i alla fall. Tyvärr har jag inte fått nr-skylten än men det får man väl skylla på Transportstyrelsen. :huvet

Skojare, hade definitivt inte handlat där. har en vän som handlade sin förstahoj där vid ett obevakat tillfälle ( jag var bortrest) ..
hojen visade sig vara en förmodligen gammal race/banhoj. saknades nycklar, servicebok, kraftigt nerdrevad hastighets mätaren visar åt helvete fel. och raceväxlad. tutan saknades och likaså skylt belysningen samt att det satt en eftermarknads baklampa med integrerade blinkers, hojen var ny besiktigad hur det nu gick till, kopplingskorgen var sprucken och batteriet var kass, ja listan blir längre och längre ju mer man letar.

kopplingen gjordes vid men man sket i och byta batteri så samma kväll som hojen hämtades blev stackaren ståendes halvvägs till Kristianstad. tutan blev aldrig monterad trots att detta påpekades vid inlämning.
vet inte men troligen så om det inte är ett ARN ärende redan så kommer det att bli.
då firman inte verkar vilja rätta till hojen så den blir trafikvärdig.

Lite som jag misstänkte då.. Synd, för dom värkar sälja hojar som fan.. Tack för svar!

Nja, att alla hojar kommer från Tyskland stämmer väl inte riktigt.. :va

Jag köpte min nya Gixxer där och då tog dom min CBR 1000 i inbyte och den var ju svensksåld. :D Fick föv ett mycket bra inbytespris så jag är nöjd i alla fall. Tyvärr har jag inte fått nr-skylten än men det får man väl skylla på Transportstyrelsen. :huvet

Såg att dom sålde nya gsx-r.. Men då kan ju ingenting gå fel.. Det som störde mig lite bara, var att dom så att dom var auktoriserade Suzuki handlare, något som jag har svårt att tro..

Skojare, hade definitivt inte handlat där. har en vän som handlade sin förstahoj där vid ett obevakat tillfälle ( jag var bortrest) ..
hojen visade sig vara en förmodligen gammal race/banhoj. saknades nycklar, servicebok, kraftigt nerdrevad hastighets mätaren visar åt helvete fel. och raceväxlad. tutan saknades och likaså skylt belysningen samt att det satt en eftermarknads baklampa med integrerade blinkers, hojen var ny besiktigad hur det nu gick till, kopplingskorgen var sprucken och batteriet var kass, ja listan blir längre och längre ju mer man letar.

kopplingen gjordes vid men man sket i och byta batteri så samma kväll som hojen hämtades blev stackaren ståendes halvvägs till Kristianstad. tutan blev aldrig monterad trots att detta påpekades vid inlämning.
vet inte men troligen så om det inte är ett ARN ärende redan så kommer det att bli.
då firman inte verkar vilja rätta till hojen så den blir trafikvärdig.

simone & gul R1 -06 ?

DeMalm: Hej, jag hade själv samma oro som dig, och ett antal personer skrev ordentligt med skit här (dock hade väl ingen av dom handlat själva?).

Jag chansade och åkte ned till dem, mycket trevliga lirare. Jag konfronterade dom även med skitsnacket på webben, och även detta hade dom vettiga reflektion på. Hojen jag skulle köpa var i betydligt visuellt bättre skick än vad jag uppfattade, och maskinellt har den gått klockrent snart 400 mil. Om något hade strulat inom ett antal mil som borde belastas säljaren (enligt köparen) så är jag övertygad om att dom hade hjälpt till.

Mitt tips, åk dit. Även om du har långt.

Som vanligt i dessa begagnat sammanhang så ska ett redan använt fordon av en eller flera ägare åter säljas via dessa butiker och fordonet byts / köps in för en viss summa där samma fordon sedan får ett högre pris för att affärsverksamheten ska gå runt rent vinstmässigt.Fram till dags datum så lär det väl inte finnas någon firma som byter / köper in ett fordon för en viss summa och renoverar eller lägger ner en massa tid, delar och kapital på detta fordon för att sedan sälja det för exakt samma summa som man bytte in / köpte detta fordon för.

Däremot är det betydligt vanligare i dessa samanhang att man köper in dessa fordon som kan vara äldre eller nyare men i ett visst behov av vård där man mer eller mindre struntar i dessa reparationer som ofta inte ger sig till känna vid en provrunda och sedan kränger detta fordon vidare till en högre summa än vad man gav för det vid inbytet / inköpet.Ett trolleri trick med andra ord som bara brukar vara roande i show business men sällan lika roande för den som tänkt skaffa sig ett fungerande transportmedel.Tyvärr är det ju inte heller mindre känt att även en del mindre nogräknade firmor samt större använder detta trolleri trick med blandat resultat både för den som köper ett fordon till ett högre pris än vad handlaren gav för det beroende på att denna handlare ska ha råd med en fortsatt verksamhet där somliga lagar de fel som dyker upp och andra tejpar över samma fel i en tro att inget av dessa fel ska upptäckas.

Samma firmor som oftast bara lever något eller några år innan de får nya namn med lika ofta nya ägare.Vet ett flertal fordonsfirmor med lik i bagaget i Skåne regionen som bytt namn för att de bla ska vara svårare att får reda på fakta om när folk nu för tiden söker efter denna information på nätet.Man får med andra ord vara observant och lyhörd både på lokaler och personal samt säljare på dessa firmor och deras sätt att saluföra sina fordon på som de har till försäljning.Något som naturligtvis kan vara svårt för ett otränat öga / öra där man då gör bäst i att ta med sig någon som vet mer om det fordon som är till försäljning än vad man själv har kunskap om.Då har man åtminstone gjort ett försök till att slippa bidra med nya trolleritrick från många av dessa firmor där man genom att ta in en femkrona i ena änden av butiken bär ut samma femkrona som en tia. :crash

Alla är naturligtvis inte skojare i denna branch, långt därifrån.Och tur är väl det.Men för den kund som drabbas av dessa mindre nogräknade firmor är naturligtvis slaget hårt av att bli blåst och sedan nekad både hjälp eller återköp vid grava fel.Och om någon inbillat sig att en verksamhet där man säljer fordon samt reparerar dessa och sedan säljer dessa fordon för ett mindre pris än man köpte dessa fordon för kan jag upplysa om att den verksamheten lär ju inte bli långlivad rent ekonomiskt.

(Många rader nu och i stort behov av mer morgonkaffe). :fakta

Last edited:
hmm, lägre priser behöver automatiskt inte betyda att det är "skit" jag tycker bara att det speglar marknaden med att någon "vågar" ta ut de priser vad grejerna i värda för nu har priserna skenat i några år och det till något jag kallar löjligt.. Det är inte guld vi håller på med..

Jag menar, en R1 -04 för runt 60k ? Samma gäller CBR 1000 RR -08, såg några stycket på runt 90K ?!

Näää åk du ner till Ängelholm och skapa dig en egen uppfattning om inget annat så kanske du åker därifrån med en hoj till ett vettigt pris och värsta scenario så åker du därifrån hojlös och skriver av dig här hur skit det är...!

Precis...
Kolla hur många hojar dom omsätter på en säsong, förmodligen har dom en bättre affärsmodell trots ett lägre priset (och kanske även marginal).

Och även auktoriserade super-hyvens-Lasse runt hörnet får åtminstone någon missnöjd kund på hundratalet (eller vad det nu är) sålda hojar. Fan vore annars.

Vet vilken hoj ni menar, ligger ute på blocket nu.. Det är tex ett av alla objekt jag reflektera till som sjukt billigt när jag såg.. Sjukt tråkigt när sådant händer.. Blev själv blåst på min första hoj, en "jätte fin" zx7r som rasade efter 300 mil.. Efter lite forskning visade det sig att det var en gammal banhoj från Italien :huvet

Tack för bra svar! Man kanske ska ta sig en titt där nere iaf! Och jag håller med 90k är INTE okej för en -08a!

Jag har oxå bara positivt att säga om dom än så länge.

Jag köpte som sagt en ny L0 Gixxer och bytte in min CBR 1000 07´a med Akra Slip-on och lite annat "lull-lull".
Gixxern stod i 89 900:- och jag fick lägga 27K emellan, Dvs jag fick 62 900:- för min hoj. Annons pris på min gamla CBR var 64 900:- och den såldes på 2 (!) dagar!

Ja, dom tjänade ju några kronor på min Gixxer men det kan ju inte ha varit speciellt många lappar.. Dom har med andra ord INTE speciellt höga marginaler på dom begagnade hojjarna dom säljer men å andra sidan säljer dom ju en hel del..

Googla på företagsnamnet så kommer flera trådar upp i olika forum som varnar för detta företag.
Så nej...jag skulle inte ens lägga ner 1 minut av min tid o ens läsa deras annonser.

Sen så står det även att de vill köpa sporthojar från -98 och upp. Skadade inga problem.
Så de visar tydligt att de gärna lagar ihop skadade hojar. Sedan har de löjligt låga priser på hojar med ännu löjligare milantal på vissa. Visst kan det stämma..men är det troligt?

Så det känns som de köper det billigaste de kan hitta utomlands vilket oftast betyder skadade hojar....lagar dessa o sedan säljer. Sen så kan det ändå vara värt ifall man får hojen till ett riktigt bra pris men då vill man gärna ha vetskap om man som skett vilket de självfallet inte vill nämna i annonserna.
Sedan kan man även fundera på om ett företag som ändå ska betala moms o skatt på sålda hojar...hur stor är chansen att de behandlar sina skadade hojar (många bevis på nätet om skadade köpta bågar med seriösa fel) som guld o lägger ner hela sin själ o kärlek på att "återställa" dem.
Ne..de slänger på vad som finns tillgängligt till billigaste pris för att TJÄNA så mycket pengar som möjligt...o hoppas på det bästa.

Heej!
Vi känner igen hojen med kass koppling o dålig bateri!Kopplingen byttes ut och ny batteri hämtade hon själv på Honda center i Hbg vilken vi bekostade självklart!

Vi gör alltid så gott vi kan för att hjälpa våra kunder o lösa problemet än så länge har vi inte haft en enda misnöjd kund,i sånna fall vill jag ha reg nr på fordonet sammt kundens namn så vi kan lösa problemet!Sluta gissa er fram!
Mvh
Olssons bil o mc i Strövelstorp

Detta var inte meningen att medlemmar skulle gissa sig fram om ett företag, och det tycket jag inte heller att någon gjort i den här tråden.. Tycker att det varit en ganska ärlig tråd med både negativt och positiv info.. Tycker också att det va grymt bra att även Olsson's själva var med i debatten :tummenupp

Heej!
Vi känner igen hojen med kass koppling o dålig bateri!Kopplingen byttes ut och ny batteri hämtade hon själv på Honda center i Hbg vilken vi bekostade självklart!

Vi gör alltid så gott vi kan för att hjälpa våra kunder o lösa problemet än så länge har vi inte haft en enda misnöjd kund,i sånna fall vill jag ha reg nr på fordonet sammt kundens namn så vi kan lösa problemet!Sluta gissa er fram!
Mvh
Olssons bil o mc i Strövelstorp

Stämmer det att Olssons bil & MC är fd ES bike?
Kan då i detta fall intyga om att dem sålt stulna mopeder för ett par år sen. En polare köpte en Moped av dem, utan papper dock inte anmäld stulen i SVERIGE. Men visade sig ganska klart och tydligt att ramnumret var om stansat, när jag skulle fixa något på den. Många år sedan, men minnet är på topp.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna