Oljetråg montering tätpasta?

Sudret

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2010
Hoj
Honda Varadero VA -05
Har plockat ner oljetråget på min Varadero och har nu monterat tillbaka detta, funderar på flänstätningen "Loctite 5922" som man använder som packning, den jäser ju ut lite på sidorna trots att man tar en liten sträng. Det borde inte skada motorn om det lossnar någon bit från insdan? Det satt ju orginalmonterat med sådan pasta så det borde inte vara problem tycker jag. Är det någon som vet?

Se bara till att ytorna är rena och torra och lägg en sträng mitt på packningsytan på tråget.
Vänta tio minuter innan du monterar.

Se till att inte lägga på så att det kommer ut på sidorna. Är ytorna plana är det bara en tunn film som behövs. Det är inte alls bra med rester från packningsmaterial som flyter omkring genom att det kan sätta igen oljekanaler.

Se till att inte lägga på så att det kommer ut på sidorna. Är ytorna plana är det bara en tunn film som behövs. Det är inte alls bra med rester från packningsmaterial som flyter omkring genom att det kan sätta igen oljekanaler.

Jag har taget ner kåpan och lagt på ett nytt tunnt lager med pasta så nu blir det bra. Tack för visat intresse!

Nu vet jag inte vilket klister du har, men är det den som är som tjära i färg o konsistes är det inga problem, den släpper inte klumpvis.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman