Oljeläckage...

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Jag fastnade i ett kärr med hojen igår kväll, fick inte loss den förrens vid kl 1 på natten med hjälp av en polare, på vägen hem drog jag dock i en sten och för en stund sedan läckte motorn som ett såll men jag kan varken se hål eller nämnvärd skada. :confused: Bakhjulet var alldeles blankt av olja, kunde gått riktigt illa, svingen är dock bara våt vid hjulen vilket måste betyda att oljan inte har runnit längsmed svingen för att komma till hjulen. Såg en plugg som läckte lite men det låter mycket oroligt att en oljeplugg skulle läcka såpass mycket att svingen och hjulet blir alldeles vått.

Efter att ha dragit åt den läckande pluggen och låtit motorn gå en stund uteblev läckage men jag har ändå svårt att tro att problemet är helt löst, vad tror ni?
DSC_1988.jpg

Last edited:
Tvätta hojen ren från all olja och kör en kort sväng för att se var det kommer ifrån.

Helst på en torr grusväg men det lär dröja ett tag innan det blir möjligt som vädret ser ut... :hihi

Tvätta hojen ren från all olja och kör en kort sväng för att se var det kommer ifrån.

Helst på en torr grusväg men det lär dröja ett tag innan det blir möjligt som vädret ser ut... :hihi
Har en bit till närmaste grusväg så det får tyvärr bli asfalt men nu har hojen stått avstängd i en halvtimme och motorn är kruttorr (på utsidan). Men ni ser ju på bilden, hela underredet är oljigt, ram och allt, kan allt det bero på en liten plugg (inte den som syns på bilden)!?

Seriöst då så tycker jag att du ska börja med att byta packning till oljepluggen, tvätta rent och varmköra.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti