Oljeläckage KTM

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Nya KTM:en var oljetät i 125 mil iallafall :rolleyes: Efter en tur på ca 5 mil idag hade det svettats ut olja vid toppackningen(ser det ut som)på kamkedjesidan.Har känt på dom två M6 skruvarna som sitter där och dom gick att efterdra lite.Provkörning får vänta till imorgon.Någon mer som har haft problem :confused: :confused:
 
Busaberg skrev:
Nya KTM:en var oljetät i 125 mil iallafall :rolleyes: Efter en tur på ca 5 mil idag hade det svettats ut olja vid toppackningen(ser det ut som)på kamkedjesidan.Har känt på dom två M6 skruvarna som sitter där och dom gick att efterdra lite.Provkörning får vänta till imorgon.Någon mer som har haft problem :confused: :confused:

Jag fick exact samma problem när jag körde på STOR bana för första gången........ min började läka framtill vid kamkedjan, inte mycket men det började fukta på lite.........

Torkade rent å drog åt lite.......men det läckte ändå.

Så jag rev av ventilkåpan å gjorde rent och lade dit ny packningsmassa, nu funkar det.
 
host host! ktm..... hehe var tvungen :D det är vanligt att motorn svettas under hård körning så länge det inte dropar om den så är det relativt lungt! men som heda sa så skruva isär och lägg på ny tätning och dra åt allt med rätt moment sånt ät viktigt!
 
Mcbudet skrev:
host host! ktm..... hehe var tvungen :D det är vanligt att motorn svettas under hård körning så länge det inte dropar om den så är det relativt lungt! men som heda sa så skruva isär och lägg på ny tätning och dra åt allt med rätt moment sånt ät viktigt!

Precis, min hade inte runnit någe bara fuktat lite men när jag löft så såg det ut som om de missat med massa där för det var så det räckre och blev över men just runt kamkejdan var det nästan ingenting.
 
hadde samma problem med min 640... men nu åker jag honda :tummenupp
 
Jaja,jag hade väl hoppats att kunna åka lite längre utan mekning.Husan har hållt sig oljetät och går bra ca 45h crossbana+enduro sen senaste motorklyvningen.Men det är väl skillnad på svenska kvalitetsprodukter och österrikiska :D :D
 
Busaberg skrev:
Jaja,jag hade väl hoppats att kunna åka lite längre utan mekning.Husan har hållt sig oljetät och går bra ca 45h crossbana+enduro sen senaste motorklyvningen.Men det är väl skillnad på svenska kvalitetsprodukter och österrikiska :D :D

Haha... Nu snackar vi kasta pil i gummibåt...

Som sagt... KTM verkar inte kunna det där med att täta ordentligt. Men har man bara varit där och fixat det en gång så brukar det hålla.

/Lucky9
 
Busaberg skrev:
Jaja,jag hade väl hoppats att kunna åka lite längre utan mekning.Husan har hållt sig oljetät och går bra ca 45h crossbana+enduro sen senaste motorklyvningen.Men det är väl skillnad på svenska kvalitetsprodukter och österrikiska :D :D

GARANTI DÅ`är det slut på den så slipper du göra jobbet ifall du är skygg att pula lite, det tar 30min
 
Mcbudet skrev:
host host! ktm..... hehe var tvungen :D det är vanligt att motorn svettas under hård körning så länge det inte dropar om den så är det relativt lungt! men som heda sa så skruva isär och lägg på ny tätning och dra åt allt med rätt moment sånt ät viktigt!

Hej kollega.

Just nu så sitter du i ett växthus av glas med en jätte stor sten i handen och du måste kasta stenen :(

En av våran andra kollega som heter gurra var ute med en HUSABERG på crossbanan för två veckor sen och den ville inte starta och den läckte ordentligt med olja.

Jag vet inte men det kanske var mekanikerns fel som har skruvat ihop den "fniss fniss"

Kommer du till parken klockan 13?

/Belle
 
Den läcker för att gurra highside:ade med den så växel axeln fick sig en smäll och pajjade packningen! och startproblemen är bara skit bakom spakarna!!!!! jag körde den hojen hela vintern utan några som helst problem!!!

Belle skrev:
Hej kollega.

Just nu så sitter du i ett växthus av glas med en jätte stor sten i handen och du måste kasta stenen :(

En av våran andra kollega som heter gurra var ute med en HUSABERG på crossbanan för två veckor sen och den ville inte starta och den läckte ordentligt med olja.

Jag vet inte men det kanske var mekanikerns fel som har skruvat ihop den "fniss fniss"

Kommer du till parken klockan 13?

/Belle
 
Belle skrev:

...
En av våran andra kollega som heter gurra var ute med en HUSABERG på crossbanan för två veckor sen och den ville inte starta och den läckte ordentligt med olja.
...
/Belle

Men Belle! För att vara helt OT här, så har vi ju redan konstaterat att det är Gurra som inte funkar ihop med en vildhäst som Husan! Du har ju sett! Min både startar snällt OCH håller helt tätt (iaf vad gäller oljebiten...) :crash

/ Vera
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top