Oljeläckage KTM del 7

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Idag när jag justerade ventilerna kom jag på att det är lika bra att lyfta på ventilkåpan och stryka på lite silicone för att hålla kvar oljan i motorn ett tag åtminstone.När jag lyft på kåpan satt det en styrhylsa ovanför tändstiftet ungefär men det ser ut att vara borrat för en till hylsa vid kamlagret bredvid kamdrevet.Någon mer hylsa kunde jag inte hitta någonstans.Nervöst! Men i reservdels-listan ser det ut som det bara ska vara en.Finns det något KTM-orakel som har koll på det? Har dragit runt motorn med kicken och det verkar inte vara något som lagt sig vid kamkedjan iallafall.

:hej

Jag är inget orakel men hade samma problem..... :D

Det ska bara vara EN hylsa..
Jag fick lite panik när jag lyfte på locket men det ska som sagt bara vara en hylsa!

/

M

så var det på min oxå... så det är NOG lungt :crash

haha.. Det hände mig också.. trodde att jag tappade en hylsa och slösade bort en-två timmar på att leta.. Som de andra säger är det lugnt.. :tummenupp

Då är det väl bara att bita ihop och provstarta då.Men eftersom jag brukar vara ett bevis för att Murphys lag verkligen existerar så har väl jag den enda KTM det suttit 2 hylsor i.........Tur att det är garanti kvar :crash

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT