Oljekyld bluddrar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Jag blir galen!

På ettan varvar den ur jämt och fint, tvåan likaså.
På trean blöddrar hojfan till vid 8000rpm och rycker ända upp till 11000rpm, fyran ännu värre, på femman fick jag verkligen kämpa för att få upp den i 220 blås och sexan han jag inte ens lägga i innan rakan tog slut.

Tändning eller soppa?
Vart ska jag leta fel?
Vad är fel?

/John Holmes
Förare av epeleptisk Ur-Gixxer

Av rubriken att dömma så kan man tro att det är jag som bluddrar, så är inte fallet.
När uppträder symtomen, enbart på fullt acc genom växlarna, eller så fort du gasar? Drar du ur ett par växlar innan det inträffar så är det nog så att gasarna inte fylls med soppa och töms. Kika filtret i tanken och de i inloppen till flottörhusen.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Av rubriken att dömma så kan man tro att det är jag som bluddrar, så är inte fallet.
När uppträder symtomen, enbart på fullt acc genom växlarna, eller så fort du gasar? Drar du ur ett par växlar innan det inträffar så är det nog så att gasarna inte fylls med soppa och töms. Kika filtret i tanken och de i inloppen till flottörhusen.

Bluddrar inte du? :D

Din teori kan nog stämma, det är endast vid fullt spett det inträffar och då tidigast på treans växel.
Är det lätt att göra rent dessa filter?

Det bör inte vålla några större bekymmer, de i gasarna sitter under nålventilen (heter den väl), och den i tanken sitter i kranen.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Det bör inte vålla några större bekymmer, de i gasarna sitter under nålventilen (heter den väl), och den i tanken sitter i kranen.

Schysst! :tummenupp

Då är det bara att riva skiten. Igen. :crash

Konstigt min bluddrar åxå, går dock klockrent på 1-4:an och drar björnstarkt, men sen när jag lägger i 5:an vid 7000 rpm så blöddrar den, säkert bränsle tillförsel brist, ska skaffa större kran.

Körde dubbla kranar på vråltrimmet jag hade för ett par år sedan. Väldigt effektivt för att motverka bränslebrist och att utnyttja de sista dropparna. En kran på var sida tanken så att det inte skulle kunna gömma sig någon soppa någonstans utan att allt rann ner till den mer än törstiga motorn.

3.5liter milen! :crash

Kan man eftermontera en bränslepump, det borde ju fixa allt :tummenupp

Nu går den bra igen. Eller, nja, som förut iaf,,, :rolleyes:

Fenomenet berodde troligtvis på ett "veck" på soppaslangen. Med andra ord, tretton rätt till Oljekyld GSXR :tummenupp

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back