Hämtade hem hojen igår efter att den har vart inne på reparation. Bensinkranen hade stått på PRI läge så det hade fyllt motorn med bensin, så dom tömde den på bensin och fyllde på ny olja.
Men när jag var ute och körde en tur igår så luktade det olja vid pådrag och sen slirade den även på lamellerna vid 3-4 tillfällen.
Han jag åkte med har haft samma problem med sin förra hoj och det berodde på att det var fel olja i den, men när jag ringde till verkstaden så hade dom hällt i halv syntet 10/40 alt. 20/50. (Han visste inte vilken) Och det skulle vara rätt olja, som funkade tydligen väldigt bra i nästan alla MC:s.
Detta håller dock inte han jag körde med om.
Skulle vilja veta hur mkt olja det går i en Yamaha xs 400 -83 då jag inte har någon instruktionsbok ifall vi bestämmer oss för att byta olja. Eller har någon annan en lösning?
MVH
Men när jag var ute och körde en tur igår så luktade det olja vid pådrag och sen slirade den även på lamellerna vid 3-4 tillfällen.
Han jag åkte med har haft samma problem med sin förra hoj och det berodde på att det var fel olja i den, men när jag ringde till verkstaden så hade dom hällt i halv syntet 10/40 alt. 20/50. (Han visste inte vilken) Och det skulle vara rätt olja, som funkade tydligen väldigt bra i nästan alla MC:s.
Detta håller dock inte han jag körde med om.
Skulle vilja veta hur mkt olja det går i en Yamaha xs 400 -83 då jag inte har någon instruktionsbok ifall vi bestämmer oss för att byta olja. Eller har någon annan en lösning?
MVH