Frösö Ante
Boost
Min R1 dricker otroligt mkt olja, och den ryker värre än en gammal diesel merca. Hade inte sagt nått om motorn hade gått 10 000 mil på varvstopp runt runt på en bana utan några större servicar. Men min motor är nyrenoverad under vintern. Det sitter nya kolvringar i den samt nya ventiltätningar mm. Men ändå så drar den mkt olja och ryker. Har plockat av toppen igen och kollat ventiltätningarna, ser ut som nya och det var inge oljespil på ventiltallrikar eller skaft. Förbränningsrummen och kolvarna var däremot riktigt oljiga
Kan säga att cykeln rök inget och drog lite olja innan renovering, men däremot så sa oljepumpen upp sig så att riva motorn var ofrånkomligt, så jag passade då på att byta dessa grejor. Men nu ångrar jag det bittert...vad kan jag ha gjort fel? Behöver tips och trix av alla er R1 experter där ute för jag ger snart upp hopppet om att få åka hoj i sommar

